سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

توزیع 700 دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 700 دستگاه پنل خورشیدی با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق این استان خریداری و در آینده نزدیک بین عشایر توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مجید علی پور  افزود: این دستگاه های سیار قابلیت روشنایی سه لامپ، موبایل و تلویزیون را دارد.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش زیرساخت های رفاهی مناطق عشایری و جلوگیری از تخریب جنگل ها توسط عشایر اجرا می شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال های گذشته 100 دستگاه حمام خورشیدی در مناطق عشایری این استان نصب شده است.

علی پور در ادامه گفت: تعداد خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1366 بیش از 17 هزار خانوار با 113 هزار نفر جمعیت بود و بر اساس آخرین سرشماری به 11 هزار و 120 خانوار با 70 هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.

وی ابراز امیداری کرد: با اجرای این طرح ها بتوان از کاهش جمعیت عشایری استان پیشگیری کرد.

علی پور اظهار کرد: با هدف افزایش درآمد عشایر در کنار فعالیت دامپروری که معیشت اصلی عشایر محسوب می شود توسعه باغ ها، زنبورداری، صنایع دستی و فعالیت های چند منظوره که موجب اشتغال پایدار جامعه عشایری خواهد شد در این مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز و 37 درصد شیر از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

علی پور با بیان اینکه جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند، ابراز داشت: ساماندهی عشایر و ایجاد بازار مناسب برای فروش تولیدات آنها مورد توجه دولت یازدهم است.

12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: عشایر ، پنل خورشیدی ، گلیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.