سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

استقبال از 2 اثر ارزشمند با موضوع دفاع مقدس در موزه آستان قدس رضوی+تصاویر

مجسمه‌ سرباز اسلام و تابلو نقّاشی تصویر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان با موضوع دفاع مقدس در گنجينة هدايای رهبری موزه آستان قدس رضوی مورد توجه و علاقه آثار فرهنگی و هنری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت :این دو اثر به سبک رئالیسم-سمبولیک و تکنيک قالب‌گیری و ریختگی و ديگری به سبک رئاليسم و با تکنيک رنگ و روغن آثاری خلق شده است.

محمدرضا ساقی با بيان اينکه آثار هنري ارزشمندي به مناسبت هفته دفاع مقدس در اين گنجينه مورد استقبال علاقمندان هنرهاي اسلامي و ايراني قرار گرفته است افزود: مجسمه سرباز اسلام اثر هنرمند معاصر «محمد شاهرخی» یک رزمنده دفاع مقدّس را در حالی که لباس سبز رنگ جنگ و جهاد به تن داشته و روی زمین نشسته است نشان می‌دهد.

وی گفت:جنس اين مجسمه از «رِزين» است و در ابعاد 5/32 در 5/22 سانتي‌متر و ارتفاع 5/18سانتي‌متر پرداخته شده است.

مسئول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اشاره به اثري ديگر که توسط يکي از هنرمندان معاصر وبه سفارش خانواده محترم شهيد تهراني‌مقدم خلق شده و سپس توسط اين خانواده شهيد به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده است، افزود: این تابلوي نقاشي روي بوم و به سبک رئاليسم و با تکنيک رنگ و روغن خلق شده تصوير مقام معظم رهبری حضرت را نشان می دهد که لباس سپاه به تن دارد و در ميان جمعي از رزمندگان نشسته‌ است.

ساقی گفت: در این نقاشی، رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جماعت در جلو و بقیه رزمندگان در پشت سر امام جماعت در صف نماز نشسته‌اند و در حال نیایش‌اند که در میان رزمندگان تصویر شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی فرماندهی سپاه وقت به چشم مي‌خورد.

وي افزود: این تابلو دارای قاب چوبی به رنگ طلایی بوده و دارای تزئینات برجسته است و ابعاد اثر بدون قاب 100× 59 سانتی‌متر و با قاب 125×85 سانتي‌متر است.

گنجینه هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی آثار ارزشمندي را به نمايش گذاشته است که از سوی شخصیت‌های داخلی و خارجی و ارادتمندان به مقام معظم رهبری مدظله العالی به ایشان اهدا شده و معظم له نیز طی چندین دوره این اشیاء را به موزه آستان قدس رضوی اهدا نموده‌اند که در حال حاضر بيش از 350 شیء از نفیس‌ترین این اشیاء در این گنجینه در معرض نمایش عموم قرار دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.