سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری‌خامکانی: اساسنامه شرکت نفت اواسط مهر به مجلس ارائه می‌شود/با تأیید قوه قضاییه اسامی مفسدان نفتی اعلام خواهد شد

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: به دلیل تعطیلات مجلس، اساسنامه نفت اواسط مهرماه در مجلس قرائت می‌شود.

حسین امیری‌خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه به دلیل سه هفته تعطیلات تابستان، ارائه اساسنامه نفت به تعویق افتاد، اظهار کرد: بیشترین بخش اساسنامه در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با ارجاع برجام به کمیسیون‌ها بالاجبار بررسی اساسنامه متوقف شد و اگر موضوع مهم دیگری در دستور کار کمیسیون انرژی قرار نگیرد تا اواسط مهر اساسنامه نفت در صحن علنی قرائت خواهد شد.

نماینده زرند و کوه بنان تصریح کرد: جلسات بررسی اساسنامه در کمیسیون انرژی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، وزارت نفت و دستگاه‌های نظارتی برگزار می‌شود تا بتوانیم قانون جامعی در مجلس برای شرکت نفت تصویب کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی تأکید کرد: شرکت ملی نفت به عنوان یک شرکت مادرتخصصی رابط مالی، فنی و اداری میان تولیدکنندگان نفت با وزارت نفت است که تاکنون اساسنامه‌ای نداشته و ما در این اساسنامه به دنبال شفافیت این روابط هستیم.

امیری خامکانی بیان داشت: تعریف شرح وظایف مدیرعامل، ذکر برخی تخلفات و جلوگیری از آن قراردادهای نفتی را محکمتر کرده و جلوی بسیاری از رانت‌ها و فسادها را خواهد گرفت.

وی با رد شایعاتی مبنی بر تشکیل باشگاه وزارت نفت در انگلیس اذعان کرد: در چند سال گذشته که وزارت نفت به دلیل آمار فروش پایین نفت دچار کمبود منابع مالی است فکر نمی‌کنم اولویت خود را ساخت باشگاهی در انگلیس قرار دهد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه هرگونه تخلفات نفتی در دوره وزارت قبلی نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: قطعا قوه قضاییه اکنون برای رعایت قانون و اخلاقیات نمی‌تواند نام متهمین را اعلام کند اما با تأیید و یا رد نهایی، اسامی مقصران در فسادهای نفتی اسامی اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.