سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سبحانی‌نیا در نطق میان‌دستور:

عربستان بداند شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت فاجعه منا، مشکل آنان را حل نخواهد کرد

نماینده مردم نیشابور گفت: فرافکنی و شانه خالی کردن عربستان از زیربار مسئولیت فاجعه منا مشکلات آنان را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 مهرماه در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حادثه روز عید قربان، گفت: فاجعه مصیبت‌بار منا که باعث جان‌باختن بیش از 2000 نفر و مصدومیت جمع کثیری از زائران بیت‌الله الحرام و موجب درد و اندوه جهان اسلام شد و عید آنان را به عزا تبدیل کرد.

وی افزود: در این میان مدیریت غلط و ناکارآمد سعودی عمق این فاجعه را بیشتر و مسلمین را آزرده‌تر می‌کند، لذا لازم می‌دانم که این مصیبت بزرگ و حادثه غمبار را به حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار و بازماندگان تسلیت بگویم.

این نماینده مردم نیشابور افزود: حوزه انتخابیه اینجانب بیشترین قربانی را داده که عرض تسلیت دارم و شفای عاجل برای آسیب دیدگان این حادثه را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از کنفرانس اسلامی و دولت‌های مسلمان اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و علمای جهان اسلام می‌خواهم که علاوه بر محکوم کردن عملکرد ضعیف و نادرست مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این کنگره عظیم عبادی_ سیاسی دنیای اسلام در راستای تامین امنیت و ارائه خدمات مناسب به حجاج سرزمین وحی باشند.

وی افزود: همچنین از وزارت امور خارجه می‌خواهم که موضوع رایزنی با کشورهای اسلامی را برای اداره حرمین شریفین تحت اشراف سازمان همکاری‌های اسلامی در دستور کار خود قرار دهد و به صورت جدی پیگیر انتقال پیکرهای پاک حجاج جانباخته و مجروحین به داخل کشور باشد و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای شناسایی مفقودین استفاده کند.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: دولت مرتجع و سران بی‌کفایت عربستان سعودی باید بدانند که خون‌های پاکی که به خاطر بی‌تدبیری و جنگ قدرت داخلی آنها در مسجدالحرام، منا، یمن، سوریه و عراق ریخته شد و می‌شود، دیری نخواهد پایید که گریبان آنها را خواهد گرفت و همچون صدام از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید، لذا فرافکنی و شانه‌خالی کردن از زیربار مسئولیت فاجعه منا مشکل آنان را حل نخواهد کرد.

این نماینده مجلس نهم در بخش دیگری از نطق خود به مسئله قدس و فلسطین اشاره کرد و گفت: مسئله قدس و فلسطین به عنوان مهمترین دغدغه جهان اسلام همچنان اولویت نخست مسلمانان بوده و سمبل همبستگی امت اسلامی در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: رویکرد رژیم صهیونیستی در تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی بیت‌المقدس و شهرک‌سازی گسترده در قدس در راستای استمرار اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی برای سیطره بر کل سرزمین فلسطین و ممانعت از حق بازگشت فلسطینیان بوده و بار دیگر سیاست مستمر توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه اسرائیل در برخورد با فلسطینیان و بی‌توجهی به حقوق مسلم این ملت را متجلی کرده است.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: سیاست‌های رژیم صهیونیستی در ایجاد نزاع درونی در جهان اسلام و فتنه‌انگیزی این رژیم در منطقه و حمایت از گروه‌های تکفیری همچون داعش، ترویج گفتمان افراطی‌گری دینی از جانب صهیونیست‌ها بوده و از دیگر مصادیق تحمیل ناامنی به منطقه و جهان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه مشکل خاورمیانه و فلسطین کمبود طرح صلح و مذاکرات نیست، گفت: مشکل اصلی بی‌توجهی به ریشه‌های بحران یعنی اشغالگری سرزمین و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی است، لذا تا اشغالگری پایان نباید حل عادلانه قضیه فلسطین سرانجام نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و اعمال محدودیت‌ها و فشارها بر نمازگزاران فلسطینی پیامدهای خطرناکی را به همراه دارد و جهان اسلام در مواجهه با این رژیم اشغالگر درنگ نخواهد کرد.

سبحانی‌نیا در پایان به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی برجام در مجلس با دقت کامل در کمیسیون‌های تخصصی از جمله کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه برجام انجام گرفته و در آینده‌ای نزدیک گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد، امید است که مجلس به رسالت تاریخی خود عمل کرده و تصمیم منطقی و واقع‌بینانه با در نظر گرفتن منافع ملی و رعایت خطوط قرمز اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.