سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالک در نشست خبری؛

وزیر بهداشت و رئیس سازمان هلال احمر ویزای عربستان را دریافت کردند

رئیس فراکسیون مجلس گفت: وزیر بهداشت و رئیس سازمان هلال احمر ویزای عربستان را برای بررسی مجروحان فاجعه منا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی رئیس فراکسیون حج در نشست خبری اظهار کرد: عربستان بعد از حادثه منا منطقه را بست و اجازه ورود کادر پزشکی و مسئولان ایرانی و سایر کشورها نداد.

وی تصریح کرد: 10 تیم جستجوگر برای بررسی موضوع از نزدیک و 7 کمیته نیز برای درمان، جستجوی مفقودین و انتقال اسناد برای مستندسازی این فاجعه تشکیل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: در این حادثه به آمار عجیبی از جانباختگان می‌رسیم، نیجریه 500 ، مصر 300، پاکستان 235 و ایران با 136 کشته در این حادثه کشته‌ داده‌اند.

سالک در ادامه افزود: مقامات مسئول در سطوح سیاسی در ارتباط با کشورهای دیگر جلساتی را تشکیل داده‌اند و همچنین جلسه‌ای با نماینده ولیعهد در بعثه برگزار شده و توضیحات لازم ارائه شده است.

نماینده اصفهان بیان داشت: دو هیئت از طرف جمهوری اسلامی ایران یکی به ریاست وزارت بهداشت برای رسیدگی به مجروحان و جانباختگان و دیگری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد برای بررسی موضوع از نزدیک تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: درخواست جمهوری اسلامی ایران از سازمان کنفرانس اسلامی آن بوده که با مشخص کردن کشورهای آسیب دیده در فاجعه منا موضوع اداره حج را تعیین تکلیف کرده و مقصران آن مشخص شود.

رئیس فراکسیون حج تاکید کرد: از ریاست قوه قضائیه می‌خواهیم با تشکیل تیم قضائی شکایتی را علیه عاملان اصلی این فاجعه در سطح بین‌المللی انجام دهد تا بی‌کفایتی آل‌سعود در این فاجعه نشان داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: به دلیل اختلافات میان شاهزادگان آل‌سعود برای تصدی مقام، بستن راه‌ها، جلوگیری از فرار حجاج از منطقه، محدود کردن به چند راه، موضوع یمن و بحرین و همچنین حمایت عربستان سعودی از جریان تروریستی داعش اذهان را به سوی عمدی بودن فاجعه منا سوق می‌دهد، اما هیئت‌های اعزامی به آنجا جواب قطعی را مشخص خواهند کرد.

نماینده اصفهان همچنین آماری از میزان جانباختگان و مفقودین ارائه کرد.

استان خراسان 33 فوتی و 67 مفقود، استان فارس 12 نفر فوتی و 47 نفر مفقود، استان اصفهان 5 نفر فوتی و 20 نفر مفقود، استان تهران 5 نفر فوتی و 15 مفقود، استان چهارمحال و بختیاری 20 نفر فوتی، استان گلستان 18 نفر فوتی و 37 مفقود، مازندران 4 نفر فوتی، استان گیلان 12 نفر فوتی و 13 مفقود، استان خراسان شمالی 10 نفر فوتی و 5 نفر مفقود و اردبیل 10 نفر فوتی آخرین وضعیت جانباختگان و مفقودین فاجعه منا هستند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.