بتون جادهای جدید قادر به جذب حدود 400 لیتر آب در طی مدت 60 ثانیه، در نتیجه ساختار مشبک مخصوص تشکیل شده از سنگهای بزرگ است.
آبی که در چنین جادهای وارد میشد، تقریبا بلافاصله ناپدید میگردد و ظاهر جاده هموار و مناسب برای عبور و مرور باقی میماند.
قرار است در لایه زیرین چنین پوشش جادهای، لولههای زهکشی و تخلیه قرار داده شود، آب بتدریج به شبکه فاضلاب ریخته خواهد شد و بار زیاد بر این بتن وارد نمیشود که برای مناطق با احتمال سیل بسیار مهم است.
بعلاوه، آب موجود در لایههای زیرین چنین پوشش جادهای، در صورت افزایش دما به خنک کردن جاده کمک خواهد کرد.
به نظر میرسد، در دمای زیر صفر درجه، احتمال یخزدگی و ترک خوردن این بتن وجود دارد.
انتهای پیام/