سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد مفقودین خراسان رضوی در فاجعه منا کاهش یافت

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس تازه‌ترین آمارها تعداد افراد گم شده از این استان در فاجعه منا به 59 نفر کاهش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن واحدی روز شنبه در نشست ستاد تشییع و استقبال جان‌باختگان فاجعه منا در استانداری خراسان رضوی بیان داشت: تعداد گم شدگان حادثه منا از خراسان رضوی دیشب 67 نفر بود که خوشبختانه تعدادی از آنها سالم به محل کاروان‌ها برگشته‌اند.

وی گفت: 35 نفر از این مفقودین اهل نیشابور، هشت نفر مربوط به مشهد و پنج نفر نیز سبزواری هستند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: بقیه گم شدگان فاجعه منا در خارج از کاروان‌های زیارتی به مکه مشرف شده‌اند.

وی تعداد جان‌باختگان از خراسان رضوی را در این فاجعه 33 نفر اعلام و بیان کرد: جان‌باختگان خراسان رضوی مربوط به چهار کاروان زیارتی است.

واحدی گفت: 16 نفر از جان‌باختگان خراسان رضوی در فاجعه منا ساکن شهرستان نیشابور، 9 نفر مشهد، هفت نفر سبزوار و یک نفر اهل تایباد هستند.

وی افزود: امکان تغییر آمار جان‌باختگان وجود دارد زیرا افزون بر 90 نفر از پیکر جان‌باختگان ایرانی هنوز شناسایی نشده‌اند لذا تا آخر هفته جاری امکان افزایش تعداد وجود دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در قالب ستاد تششیع جان‌باختگان فاجعه منا برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی برای تحویل و تششیع پیکرهای پاک این عزیزان با همکاری دستگاه‌های ذیربط پیش بینی شده است.

وی تعداد مجروحان و مصدومان این فاجعه از خراسان رضوی را نیز هفت نفر عنوان و بیان کرد: حال مصدومان رو به بهبود است و خوشبختانه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کارشناس دفتر زیارت استانداری خراسان رضوی نیز با تشریح وظایف دستگاه‌های ذیربط در تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا گفت: مراسم تشییع پیکرهای پاک این عزیزان پس از انجام غسل و کفن از میدان شهدا یا میدان بسیج شهر مشهد منتهی به حرم رضوی به سمت حرم امام رضا(ع) در اواسط هفته جاری برگزار خواهد شد.

عبدالله ارجاعی افزود: مراسم اقامه نماز در حرم رضوی توسط آیت الله علم‌الهدی صورت می‌گیرد و پس از آن پیکرهای متعلق به شهرستان‌های استان به مناطق مربوطه انتقال می‌یابند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یه مشهدی
۲۳:۰۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
به همه ی خانواده هایی که عزیزانشون و از دست دادن تسلیت میگم