سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تولید تنها با سرمایه‌گذاری خارجی میسر نمی‌شود / لزوم پرداخت تسهیلات بانکی

سرمایه‌گذاری عامل پیشرفت صنایع و توسعه اقتصادی است و ورود سرمایه گذار خارجی به کشور موجب اشتغالزایی و کارآفرینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی در بخش های مختلف از جمله صنعت می‌تواند کشور را از رکود حاکم خارج و راه را برای تولیدکنندگان هموار کند و علاوه بر اشتغالزایی و کارآفرینی ورود تکنولوژی به کشور را نیز به همراه داشته باشد.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر این امر اعتقاد دارند، کشورهایی که با کمبود نقدینگی مواجه هستندبا فراهم کردن شرایط به منظور حضور  سرمایه گذاران خارجی می توانند منابع مالی مورد نیاز طرح هایشان را تا میزانی قابل قبولی تامین کنند.

در این بین نباید فراموش کنیم که ورود سرمایه گذار با وجود موانع قانونی و بروکراسیهای موجود خود سنگ بزرگی است که نشانه ی نزدن است و باید برای رفع آن ها اقدامات جدی از سوی مسئولین انجام شود. 

اما نباید فراموش کنیم که افزایش تولید تنها با ورود سرمایه گذارخارجی ممکن نمی‌شود و نیاز به تسهیلات بانک‌ها و وام هایی با بهره پایین نیز در این بخش احساس می‌شود.

علاوه بر این تاسیس بانک مشترک ایرانی- خارجی هم می تواند در تغییر شرایط و بهبود سرمایه گذاری خارجی تاثیر گذار باشد اما به علت وجود پاره ای از مشکلات در کشورمان این امر نیز نتوانسته به کمک بیاید.

در این میان بحث حضور هیات های تجاری نیز از دیگر مباحثی است که در موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی مطرح است بطوریکه شرایط کنونی و جمع بندی مذاکرات بین ایران و 5+1 و تمایل کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای سرمایه گذاری در بخش ‌های مختلف به ویژه بخش صنعت روزنه امید برای توسعه کشور و تولیدات داخل بیشتر شده و دولت بر ان است تا با استقبال از هیئت های خارجی زمینه برای همکاری مهیا سازد.

در همین خصوص علی سلیمانی مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران به باشگاه خبرنگاران گفت:برای ورود سرمایه گذاران پیش شرطی وجود ندارد و ازآن ها استقبال ویژه می‌شود.اما اولویت با سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج است.

وی افزود:در روزهای اخیر سفرهای بسیاری از کشورهای اروپایی صورت گرفته و با نهایی در مباحث مطرح شده در مذاکرات صنعت و به ویژه شهرک های صنعتی باید خودش را برای استقبال از سرمایه گذاران یزرگ دنیا آماده کند.

سلیمانی همچنین خواستار کاهش سود صنایع بانکی شد و بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم به 13.6 درصد رسیده سود تسهیلات بانکی نیز باید کاهش یابد و به زیر نرخ تورم برسد.

حال با توجه به اینکه رشد و توسعه کشور و بخش تولید در گرو جذب سرمایه گذاران کشورهای مختلف و رفع موانع بانکی است،باید تدابیری اتخاذ کرد تا رشد و شکوفایی در بخش های مختلف اقتصادی تحقق یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.