سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

خشم و انزجار طلاب قزوینی ضد جنایات آل سعود

طلاب حوزه علمیه قزوین با سردادن شعار مرگ بر آل سعود خشم و انزجار خود را از جنایت های عربستان در حادثه تاسف بار منا ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدارس حوزه های علمیه قزوین امروز در حالی به مناسبت جان باختن تعدادی از حجاج بیت الله الحرام و درگذشت جمعی از زائران ایرانی تعطیل بود که طلاب و روحانیون با تجمع در مدرسه شیخ الاسلام قزوین شعار مرگ بر آل سعود را در محوطه این مدرسه طنین انداز کردند.  

در این مراسم طلاب با شعارهای مرگ بر آل سعود مزدور، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، عزا عزا است امروز روز عزا است امروز - مهدی صاحب الزمان صاحب عزا است امروز جنایت های آل سعود بی کفایتی این دولت را در جان باختن زائران خانه خدا محکوم کردند.  

در پایان این مراسم نیز طلاب و روحانیون با قرائت قطعنامه یک بار دیگر نفرت و انزجار خود را از آل سعود اعلام کردند.  

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین هم در این مراسم  ضمن تسلیت حادثه غمبار وخونین منا گفت: این فاجعه مصیبت بار میلیون ها دل را عزادار کرد.  

حجت الاسلام علی عباسی افزود: متاسفانه دولت سعودی که باید به فکر هرچه بهتر برگزاری مراسم حج ابراهیمی باشد، امروز در راه نابودی مردم مظلوم و بی دفاع یمن وکمک رسانی به داعش وایادی تروریستی تکفیری در کشور سوریه و عراق است.  

وی عنوان کرد: بی کفایتی آل سعود در این فاجعه غم بار بسیار مشهود بوده وباید گفت که دولت عربستان با توجه به عدم کفایت، صلاحیت لازم برای برگزاری مناسک حج  را ندارد.  

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد:بی لیاقتی آل سعود حج امسال را خونین کرده وباید مسئولان وزارت امور خارجه موضع ایران را قاطعانه در مقابل این جنایت اعلام کنند.  

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم نسبت به ظالمین افزود: با توجه به آیات نورانی قرآن هرکس که ظلمی نماید، خداوند قطعا عذاب دردناکی به آنها خواهد چشانید که نمونه آن همین دولت  آل سعود بوده که در مقابل خداوند ایستاده است.  

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: حکام بی لیاقت آل سعود و شاهزاده های خوش گذران آن ها با ساخت کاخ های مجلل در این شهر بیشتر به کارهای مفاسد اخلاقی روی آورده و نکته این جا است که این افراد داعیه دار خادمین حرمین  هم هستند.  

وی بیان داشت: این افراد عامدانه سد مسجدالحرام شدند و ظلم بزرکی به همه مسلمانان جهان کرده وجنایت بزرگی را رقم زدند که در تاریخ بی سابقه بوده است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: خشم ، طلاب ، قزوین ، حوزه ، علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.