سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست نخست وزیر نروژ برای ارائه کمک‌های بیشتر به سوریه

نخست وزیر نروژ خواهان ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ، روز جمعه خواستار ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به سوریه شد. 

وی گفت: « ارائه کمک های مالی در پاسخ به درخواست های سازمان ملل برای کمک به حل بحران سوریه بسیار کم است. باید تلاش بیشتری کنیم. ما از همه کشورها می خواهیم کمک های سخاوتمندانه ای ارائه دهند تا بتوانیم از نابودی یک نسل جلوگیری کنیم.»

نخست وزیر نروژ افزود: «به همین دلیل است که نروژ پیشنهاد میزبانی نشست کمک کنندگان بین المللی به سوریه را مطرح کرده و کمک ها برای حل بحران سوریه را دو برابر کرده است.» 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سران جهان به اتفاق «اهداف توسعه پایدار» را تصویب کرد.

 «اهداف توسعه پایدار» مجموعه ای از 17 هدف اقتصادی، اجتماعی، و مربوط به حفاظت از محیط زیست است که همه 193 عضو سازمان ملل قصد دارند تا سال 2030 به آن دست یابند. 

، نخست وزیر نروژ گفت کشورش به تلاش برای اختصاص یک درصد درآمد حاصل از تولید خالص داخلی خود برای کمک به توسعه پایدار ادامه خواهد داد. 

وی در عین حال گفت کاهش فقر مستلزم چیزی فراتر از کمک مالی است. وی تصریح کرد: « کاهش فقر در وهله نخست به منابع داخلی و رشد اقتصادی با همکاری بخش خصوصی بستگی دارد. ما از این کمک ها به عنوان کاتالیزوری برای افزایش درآمدهای دولت و مبارزه با فقر استفاده خواهیم کرد.» 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.