سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسر دانشجو به خاطر پرداخت شهریه دانشگاه دست به سرقت زد

فردی كه بصورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یكی از شهروندان كرده و با مبالغ سرقتی شهریه داشگاه خود را پرداخت كرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه مبلغی بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده است بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.
 
 
این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسی ها و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی و جمع آوری سرنخ هایی در این زمینه سرانجام  متهم  كه از دوستان شاكی است شناسایی و دستگیر شد.

 
وی افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عنوان كرد با توجه به اعتماد شاكی و دراختیار گذاشتن اطلاعات حساب بانكی اش  به وی در فرصتی دیگر موقع انتخاب واحد دانشگاه بصورت اینترنتی شهریه دانشگاهم را پرداخت كردم.

 
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه كرد:
 
-كارت بانكی خود را در اختیاردیگران قرارندهید. و در صورت قرار دادن كارت خود در اختیار اقوام و آشنایان ویا هر شخص دیگر ، سریعا رمز اول و دوم آنرا تغییر دهید.
 
-سامانه پیامكی تراكنش های بانكی را فعال نمایید تا در صورت برداشت های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانكی خود اقدام نمایید.
 
-از یك رمز برای حساب های مختلف بانكی استفاده نكنید.
 
-موجودی حساب خود را با نگه داشتن رسید های بانكی (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسی كنید و هرگونه مغایرت را به بانك اطلاع دهید.
 
 
 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.