سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی بزرگ‌ترین آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: آزادراه‌ها مهم‌ترین کریدورهای ارتباطی با اروپا هستند که بزرگترین آنها برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی معرفی شدند.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه چندین پروژه مهم آزادراهی در کشور وجود دارد که در حوزه‌های ملی و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است گفت: با توجه به بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد مانند بحران سوریه و عراق ممکن است در حال حاضر برخی از سرمایه‌گذاران چندان از این پروژه‌ها استقبال نکنند.

وی در ادامه افزود: برخی از پروژه‌های آزادراهی مهم‌ترین کریدورهای ارتباطی با اروپا هستند و در واقع برخی از پروژه‌ها از کنار دریا عبور می‌کنند.

امینی اظهار داشت: آزادراه سیرجان به بندرعباس و آزادراه کنارگذر بندر شهید رجایی و لجستیک این بندر از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز به بازرگان که به سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، ‌گفت: مهم‌ترین پروژه در حوزه گردشگری و زیارتی مربوط به گرمسار به مشهد به طول 600 کیلومتر است که این آزادراه به ادامه پروژه حرم تا حرم متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آزادراه‌ها به لحاظ نگهداری و حفاظتی به بخش خصوصی واگذار شده و از حوزه حاکمیتی و دولتی خارج شده بسیار با اهمیت شده است.

امینی خاطرنشان کرد: شبکه‌های اقتصادی و بخش‌های خصوصی به لحاظ با اهمیت بودن در این حوزه باید به صرفه‌جویی در مصرف انرژی که در این حوزه بسیار وجود دارد اهمیت دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
اتصال اتوبان تهران کرج به اتوبان همت, ساخت جاده کمربندی و جاده کنارگذر رباط کریم شهریار کرج, تعریض و چهاربانده کردن جاده های عبوری از این سه شهر
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
ساخت آزادراه و بزرگراه اراک خرم آباد, تکمیل اتوبان بین المللی زالیان بروجرد