سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پی فاجعه منا؛

اقدامات نمایشی دولت سعودی رافع مسئولیت نیست

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بیانیه‌ای را در پی وقوع فاجعه منا صادر کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به مناست وقوع فاجعه منا بیانیه‌ای منتشر کرد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ خود، حج را نمادی از توحید ابراهیمی و وحدت مسلمانان خوانده و تصریح کرده است: چنین گردهمایی معنوی بزرگی شایسته خدمت‌رسانی بزرگ کشور میزبان است که دولت سعودی در سال جاری از آن بازمانده است.

این حزب در بیانیه خود در پی فاجعه منا افزوده است: خبر دلخراش و تأسف آور کشته شدن جمع کثیری از حجاج ایرانی و غیر ایرانی در منا موجی از اندوه، تاثر و تاسف را در بین همه مسلمانان جهان موجب شد و آنان را به عزا نشاند. این حادثه به‌خصوص پس از حادثه اخیر سقوط جرثقیل در خانه خدا بر نگرانی‌ها مبنی بر عدم توانایی تامین امنیت و سلامت حاجیان توسط کشور میزبان دامن زده است.

حزب اتحاد ملت در این بیانیه عنوان داشته است: با این حال انتظار می‌رود کارگزاران و مسئولان حج دولت سعودی با کمک کارگزاران سایر کشور‌ها در شناسایی قربانیان حادثه و اطلاع رسانی به خانواده‌های آنان و مداوای آسیب دیدگان فورا اقدام نمایند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن اعلام همدردی با کلیه بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه تاسف‌بار به‌خصوص هموطنان عزیز و استقبال از اعلام عزای عمومی در ایران ابراز امیداوری کرد با پیگیری مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت سعودی نسبت به بررسی عاجل و تبیین علت وقوع این واقعه دردناک، مجازات مسببان و مقصران اصلی و رفع نگرانی نسبت به تکرار حوادث مشابه اقدام کند.

این حزب با تأکید بر اینکه اقدامات نمایشی که در آن بدون رسیدگی دقیق عده‌ای با گناه و بی‌گناه با هم مجازات شوند و مسببان اصلی مصون بمانند٬ نمی‌تواند رافع مسئولیت باشد، تصریح کرده است: به طور قطع مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی حقیقی دولت سعودی در قبال امنیت و سلامت حاجیان و بهره‌گیری از توجه لازم و مدیریت مناسب در حج، می‌تواند از وقوع چنین حوادث خسارت‌بار و غیرقابل جبران جلوگیری کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.