سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه کسانی که غلظت خون را جدی نمی‌گیرند

گاهی اوقات اکسیژن محیط مناسب است، اما به دلیل مشکلات ریوی فرد دچار غلظت خون می‌شود.

دکتر تاج‌آبادی متخصص خون درباره بیماری غلظت خون به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مصرف دخانیات یکی از علل جدی در کنار مسائل قلبی است که علاوه بر بروز سرطان باعث غلیظ شدن خون می‌شود و رگ‌های قلبی را به مرور زمان از بین می‌برد.

این متخصص در ادامه تصریح کرد: در کشور ما متأسفانه بیماری غلظت خون چندان جدی گرفته نمی‌شود، در حالیکه یکی از عوامل اصلی سکته قلبی، بروز بیماری غلظت خون است و مردم باید با مراجعه به پزشک متخصص، برای درمان آن اقدام کنند و هر روز شاهد افزایش سکته قلبی هستیم و می‌بینیم که سن ابتلا به این بیماری در جامعه در حال کاهش است.

وی درباره راههای درمان غلظت خون گفت: یکی از بهترین راهکارها برای کاهش غلظت خون، که به جامعه نیز کمک شایانی می‌کند خون دادن است و برای مردان هر سه ماه و برای خانم‌ها هر 4 ماه یک‌بار، توصیه می‌شود که با انجام آن میزان گلبول‌های قرمز خون کاهش می‌یابد. 

این متخصص همچنین هشدار داد:‌ خون دادن، باید با نظر پزشک متخصص باشد و اگر هر کس خود سرانه اقدام به خون دادن کند ممکن است دچار عواقب آن شود که در موارد حاد منجر به مرگ خواهد شد.


انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.