سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ مهم‌ترین صادرات هر کشور است

وزن فرهنگی یک خانواده با بلیت‌های خارجی و مهر پاسپورت سنجیده می‌شود که یک اشکال است چرا که با تمدن 4 هزار ساله ما باید در کشور پذیرای مسافر باشیم.

مهدی اسماعیل‌تبار روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص صنعت گردشگری گفت: سفر موضوع خیلی مهمی است و چندین بار در قرآن به آن اشاره شده است. نظارت و دیدن سرانجام آدم‌های مختلف در سفر نشان می‌دهد که موضوع سفر بسیار مهم است.
 
وی در خصوص آسیب‌شناسی در حوزه سفر تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها این است که هموطنان شهرهای مختلف ایران را سفر نکرده‌اند و تمایل به رفتن سفرهای خارجی دارند. همچنین وزن فرهنگی یک خانواده با بلیت‌های خارجی و مهر پاسپورت سنجیده می‌شود که یک اشکال است، چرا که با تمدن 4 هزار ساله ما باید در کشور پذیرای مسافر باشیم.
 
اسماعیل‌تبار در خصوص مشکلات سفر به خارج از کشور گفت: هر ساله متأسفانه بسیاری از ایرانی‌ها که به استانبول، دبی، امارات سفر می‌کنند با اخاذی و کلاهبرداری روبرو می‌شوند همچنین آژانس‌های هواپیمایی در اطلاع‌رسانی عملکرد خوبی ندارند.
 
وی ادامه داد: با جاذبه‌های کشور خود آشنا نیستیم چرا که کشوری با فرهنگ‌های گوناگون، اقوام و جغرافیا متفاوت داریم. همچنین برای بخشی از جامعه ما مرغ همسایه غاز بوده و فرهنگ غرب‌زدگی بر ما غالب شده است و دلیل انتخاب سفرهای خارجی برای بعضی افراد آزادی‌های فردی است. در صورتی که افراد از تبهکاری‌ها که برای خانواده ایرانی اتفاق افتاده،‌ اطلاع ندارند و این یکی از مشکلات ما در این زمینه است.
 
وی افزود: آژانس‌های هواپیمایی همچنین خانواده‌ها در ایران اطلاع درستی از مناطق زیبایی ایران ندارند و اسم سفر که می‌آید همه می‌گویند شمال اما خیلی از جاهای دیگر در جنوب، مرکز، شرق، غرب ایران وجود دارد. همچنین زمانی که یونیسف از 4 هزار سال قدمت کشور سخن می‌گوید، پس ابتدا باید با زبان، آداب و رسوم، سبک زندگی اقوام مختلف آشنا شویم بعد سفرهای خارجی را انتخاب کنیم. در صنعت گردشگری باید به کارگرهای خود، راننده‌ها در حوزه حمل و نقل کمک کنیم تا حتی یک ریال هم از کشور خارج نشود، فرهنگ مهم‌ترین صادرات هر کشور است زمانی که ما فرهنگ استفاده از یک عروسک را انتقال دهیم، به راحتی می‌توانیم تجارت فروش آن عروسک را فراهم کنیم.
 
اسماعیل‌تبار در خصوص فرهنگ‌سازی در صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: ما باید تابوها را بشکنیم و خیلی از اتفاقات تلخ و ناراحت کننده که برای هموطنان پیش آمده را اطلاع‌رسانی کنیم. همچنین ویترین داخلی خود را درست کنیم. واقعیت این است که به اندازه کافی در بسته‌بندی و ویترین کالا خوب نیستیم. همین داستان (مشکل) در صنعت گردشگری و سفر وجود دارد که نمی‌توانیم جذابیت‌های گردشگری ایران را عرضه کنیم.
 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.