سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

راه‌اندازی مرکز تحقیقات شیلات در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از راه‌اندازی مرکز تحقیقات شیلات از سوی معاونت پژوهش و فن آوری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی گفت: با توجه به وجود مزارع متعدد پرورش ماهی سردآبی به ویژه قزل‌آلا در استان چهار محال و بختیاری، نبود مرکز تحقیقات برای تمرکززایی پژوهش‌ها درباره ماهیان سردآبی در استان و حتی سایر استان‌های همجوار و مشکلات عدیده‌ای به ویژه بیماری‌های عفونی و ویروسی که در چند سال اخیر منجر به خسارات اقتصادی جدی این صنعت شده است، نیاز به تأسیس یک مرکز تحقیقاتی در زمینه شیلات و آبزیان سردآبی با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب یک امر ضروری به نظر می‌رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: در همین راستا واحد شهرکرد با تجهیز آزمایشگاه، استخر پرورش ماهی و همچنین تکمیل کادر هیأت علمی و پژوهشگر و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی درباره شیلات، بستر مناسبی را برای ایجاد مرکز تحقیقات شیلات (سردآبی) فراهم کرده است.

وی بیان کرد: به دنبال موافقت دبیرخانه هیأت امنای استان و با طرح موضوع و بازرسی‌های به عمل آمده مجوز تأسیس مرکز تحقیقات شیلات در واحد شهرکرد از سوی معاونت پژوهش و فن‌آوری سازمان مرکزی دانشگاه صادر شد.

قاسمی اظهار کرد: از جمله امکانات این مرکز تحقیقات می‌توان از فارم پرورش ماهی در دو بخش روباز و سرپوشیده نام برد. در بخش سرپوشیده که معادل 150 مترمربع است، 20 حوضچه فایبرگلاس مجهز به سیستم مدار بسته وجود دارد.

وی افزود: این مرکز در راستای اهداف تحقیقاتی از جمله بررسی بیماری‌های ماهیان، تغذیه و مدیریت بخش آبزیان و نیز در راستای ارتباط با مزارع پرورش ماهی به منظور بررسی مشکلات و ارائه راه‌حل‌های مناسب فعالیت می‌کند.

25 عدد آکواریوم با تجهیزات با گونه‌های متنوع ماهیان آکواریومی، دو دستگاه PCR، الکتروفورز، ژل‌داک، فریزر 70- درجه و الایزا از جمله بخش از تجهیزات آزمایشگاه شیلات و مرکز تحقیقات محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.