سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفری بر حضور ایران در مذاکرات ژنو3 تاکید کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: ایران می بایست در نشست ژنو سه درباره سوریه، حضور پیدا کند.

«بشار جعفری» نماینده دائو سوریه در سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: دولت سوریه با تمامی قطعنامه هایی که شورای امنیت در خصوص سوریه صادر کرده است به صورت مثبت برخورد کرده است.

وی تصریح کرد: در خصوص بحران سوریه، تغییری در فضای حاکم در سازمان ملل متحد ایجاد شده است. نشانه ها و دلایلی وجود دارد که هیچ تردیدی در مورد ایجاد تغییر بین المللی در خصوص بحران سوریه، باقی نمی گذارد.

این تغییر مواضع به این خاطر ایجاد شده است که ارتش سوری تسلط خود بر میادین نبرد را نشان داده است و دولت سوریه نیز با کارکشتگی به تعامل با سیاست بین المللی پرداخته است.

جعفری تاکید کرد: اینکه بشار اسد در قدرت باقی بماند یا از قدرت کنار برود بسته به تصمیم ملت سوریه است و تنها ملت سوریه حق دارد در این باره تصمیم بگیرد.
وی درباره شرکت در نشست ژنو سه گفت: ما قصد داریم در نشست ژنو سه شرکت کنیم تا به جهان نشان دهیم که ما به عنوان طرف های سوری در میان خود به مصالحه دست یافته ایم. دولت سوریه برای شرکت در نشست ژنو سه مشکلی ندارد به شرط آنکه در این نشست به نقطه صفر بازنگردیم.

وی ضمن تاکید بر این که ایران باید در نشست ژنو سه شرکت کند گفت: ایران و روسیه دو همپیمان ما در دفاع از ملت سوریه هستند.

جعفری گفت: روسیه به این مساله پی برده است که غرب قصد دارد به بهانه مبارزه با داعش میزان مداخله نظامی اش را در سوریه افزایش دهد. مسکو این را فهمیده است که اهداف واقعی غرب با اظهارات مسوولان غربی متفاوت است و این مساله بویژه بعد از بروز بحران پناهجویان سوری روشن تر شده است.


.وی تصریح کرد: چیزی از رویکرد خصمانه کشورهای حوزه خلیج فارس در مورد پرونده سوریه در سازمان ملل متحد کاسته نشده است. کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان و قطر تلاش می کنند تا در سازمان ملل متحد افکار عمومی را علیه سوریه برانگیزند. اکنون همگان به این مساله پی برده اند که عربستان و قطر در مورد سوریه نقشی منفی ایفا می کنند.

ما تا کنون 600 پیام برای سازمان ملل متحد فرستاده ایم و در خصوص تروریسم و اقدام های تروریستی و اقدام کشورهای حامی تروریست مثل قطر، عربستان و ترکیه هشدار داده ایم. 

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.