سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسمانخراش‌ها در راه ریو- قسمت دوم

جدال با مردان سرزمین هفتاد و دو ملت

تیم ملی بسکتبال ایران فردا دومین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا برابر تیم هند برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ملی‌پوشان بسکتبال ایران صبح فردا در دومین دیدار خود از بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم هند می‌روند. تیمی که در بازی نخست خود، قدرتمند ظاهر شد و با نتیجه 102 بر 73 مالزی را در هم کوبید. هرچند هندی‌ها از تیم‌های درجه دو آسیا به شمار می‌آیند اما درخشش آنها در بازی نخست نشان داد، بسکتبال در شبه قاره پیشرفت خوبی داشته است. 

میانگین قدی هندی‌ها 193 سانتیمتر است و تیم ایران با میانگین قدی 203 سانتیمتر بر حریف خود برتری محسوسی دارد. البته هندی‌ها با میانگین سنی 24 سال، حدود چهار سال از تیم ملی ایران جوانترند و این موضوع می‌تواند نوید آینده‌ای خوبی برای بسکتبال این کشور باشد. 

در تیم هند آکیلان پاری، که در پست گارد راس توپ می‌زند، با کسب 18 امتیازآورترین بازیکن این تیم برابر مالزی بود. 

تیم هند از دقت پرتاب راه دور خوبی هم برخوردار است و غیر از پاری، ویشش بهریگووانشی و آرویند آروموگام هم پرتاب‌های پیرامونی خوبی روانه سبد حریفان می‌کنند. به نظر می‌رسد تیم هند با توجه به کوتاهی قامت بازیکنانش نسبت به ایران، از بازی زیر سبد تیم کشورمان پرهیز کند و پارکاش یاداو، سرمربی این تیم دل به پرتاب‌های راه دور بازیکنان جوانش ببندد. 

تیم هند هرچند در حمله خطرناک نشان داده اما ضعف‌های زیادی هم در کارهای دفاعی دارد که بازیکنان تیم کشورمان به خوبی می‌توانند از این نقطه ضعف‌ها استفاده کنند. 

گزارش: یاسر سماوات 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.