سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبایل زن سالار شرق آسیا + تصاویر

عکاس معاصر معروف پییر دی والوم بورز بیشتر به عکاسی از قبایل بومی مشهور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس معاصر معروف پییر دی والوم بورز که بیشتر به عکاسی از قبایل بومی مشهور است، اینک برای گالری جدید خود به میان جوامعی رفته که زنان در آنها دارای حقوقی برابر یا بیشتر از مردان اند؛ جوامع سنتی جنوب شرقی آسیا.

این مناطق که از روند جهانی شدن و فناوری به دورند، نشان می دهند که زن بودن به معنای جنگ و تقلا برای احقاق حقوق عادی خویش نیست و از این رو این قبایل می توانند الگویی باشند برای جوامع مردسالار. به گفته بورز وی از چگونگی پیشرفت چنین فرهنگ هایی و مشاهده احترام متقابل میان دو جنس زن و مرد حیرت زده و با دیدن چنین جهش بزرگی در برابری حقوق در این قبایل درمقایسه با اروپا احساس شرم کرد.

علاوه بر این این عکس پورتره هایی را نیز از مردم بادجاو مالزی تهیه کرده است. مردم بادجاو تمامی سلسله مراتب اجتماعی را کنار گذاشته و جامعه ای تساوی طلب و آزادی خواه دارند. وی از «خاصی» فرهنگ شمال شرق هند نیز دیدار کرده و عکس هایی گرفته است. مردم این بخش از هند «مادرتبار» اند یعنی زوج پس از ازدواج با والدین زن زندگی می کنند و تمامی میراث خانوادگی نیز به کوچکترین دختر خانواده می رسد. در نمایشگاه والوم بورز عکس هایی از جامعه مادرسالار «موسو» در چین به چشم می خود. در این جامعه زنان قانون گذارند و مراقبت و تعلیم و تربیت کودکان بر عهده عمو و دایی مادر خانواده است.











انتهای پیام/
برچسب ها: هنر عکاسی ، عکس ، عکاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
ای ول