سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین مطرح کرد:

توسعه آبیاری‌های نوین راهکار مقابله با خشکسالی باغات پسته

رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین بیان کرد: توسعه تکنولوژی و آبیاری های نوین تنها راهکار مقابله با خشکسالی و کمبود آب در کرمان است.

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کیفیت تولید پسته در سال جاری افزود: در واقع با توجه به خشکسالی‌های اخیر کیفیت تولید پسته در کشور به سبب کمیت محصول بهتر شده اما از طرفی  شرایط اقلیمی در میزان تولید پسته اثر گذار بوده به گونه‌ای که این میزان از 220 هزارتن به 180 هزارتن در سال جاری رسیده است.

وی افزود: خشکسالی باغات پسته تنها در استان کرمان بوده که همواره با توسعه تکنولوژی و آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی باید مشکلات  این استان حل شود زیرا معضل کمبود آب در کرمان به عنوان یک پروژه ملی بزرگ باید از طریق آبیاری‌های نوین تامین شود.

عسگر اولادی تصریح کرد: بنابراین اجرای سیستم آبیاری‌های نوین در باغات پسته میتواند در صرفه جویی آب و افزایش محصول تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مسعود
۲۲:۲۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
عجب ! چگونه به این نتیجه و راهکار سخت رسیده اید ؟ یا شاید از روی دست بعضی کشورهای توسعه یافته تقلب کردید؟ خدا میداند که بیست سال است که من کم سواد گفتم تنها راه نجات از کم آبی روشهای مدرن و مکانیزه است که در جهان.... حرف من متعلق به زمانی است که بر سر آوردن آب زاینده رود ! که امروز خود تشنه است !! به استان کرمان و بردن آب از بردسیر به رفسنجان و آن دعوا بپا بود...و