سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگو با پدری که فرزندش در آغوش سرخ‌پوشان هلال احمر به دنیا آمد

پدر یک نوزاد از تلاش های سرخ پوشان هلال احمر می‌گوید که چگونه همسر و فرزندش را از مرگ نجات دادند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انسان همیشه در امنیت و آسایش زندگی نمی‌کند و گاهی اوقات حوادث و یا بلایای طبیعی آدمی را محتاج به دلجویی و حمایت از امدادگران هلال احمر می‌کند.

صحبت از امدادگرانی است که بدون هیچ چشم‌داشتی در هنگام نیاز، به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابند و در واقع شب و روز آن‌ها معنایی متفاوت با دیگران دارد.

*** ترس همراه با شادی

روز گذشته (سه‌شنبه) پایگاه امداد و نجات بین شهری اینچه برون شاهد تولد یک نوزاد بود.

حمید آق‌ارکاکلی پدر این نوزاد از شرح تولد نوزادش به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: محل زندگی ما روستای آی‌تمر واقع در بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس و در نزدیکی مرز ترکمنستان در استان گلستان است.


- اگر اتفاق یا حادثه‌ای برای ما به وجود آید، مجبور هستیم برای درمان مسافتی دو ساعته را به سمت گنبدکاووس طی کنیم.

- روز سه‌شنبه نیز برای انجام زایمان همسرم راهی گنبدکاووس شدیم که ما بین راه به دلیل درد شدید مجبور به توقف و کمک گرفتن از امدادگران هلال احمر در پایگاه اینچه برون شدیم که نیروهای امدادی به محض ورود ما، با تمام توان همسر و فرزندم را نجات دادند که اگر حضور و تلاش امدادگران نبود، فارغ شدن همسرم امکان‌پذیر نبود.

*** تلاش امدادگرانی که از دل مردم برآمدند

جواد بیاری مسئول مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان گلستان از جزئیات تولد این نوزاد به خبرنگار ما گفت: استان گلستان دارای 15 پایگاه امدادی است که شامل امداد و نجات کوهستان، هوایی،‌ دریایی و بین شهری است که پایگاه اینچه برون یکی از این پایگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به تولد نوزاد گلستانی افزود: روز گذشته (سه‌شنبه) در ساعت 12:20 دقیقه خانواده‌ای هراسان به پایگاه اینچه برون مراجعه کردند که نیروهای امدادی به محض دیدن شرایط حاد این خانواده، پس از اطلاع‌رسانی به مرکز اورژانس وارد عمل شده و اقدامات پیش بیمارستانی را برای مادر این نوزاد آغاز کردند که نوزاد در ساعت 12:30 دقیقه در آغوش نیروهای امدادی هلال احمر به دنیا آمد و پس از ورود اورژانس برای سایر اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

مسئول مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان گلستان در خصوص اقدامات پایگاه‌های امدادی بین شهری اذعان کرد: از آن جایی که هلال احمر در رابطه با امور درمانی ورود پیدا نمی‌کند، در شرایط حاد که مردم نیاز به امدادرسانی داشته باشند، با داشتن امکانات کافی در اتاقی به نام "اتاق درمانگاه" اقدامات پیش بیمارستانی را در پایگاه‌های خود انجام می‌دهند.

گفتنی است امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات در طول سال خدمات زیادی را بدون هیچ انتظاری برای در راه ماندگان انجام می‌دهند و در نهایت پشتیبان و پناهگاه برای مسافران محسوب شده و با امدادرسانی‌های به موقع و صبوری خود، روحیه و حس امید را به اشخاص بازمی‌گردانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.