سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

دعای عرفه، مسیر انسان برای ارتباط با خدا را تسهیل می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: دعای عرفه بسیار پر نغز و سازنده، فرصتی بی نظیر است و راه و مسیر انسان برای ارتباط با خدا را تسهیل و امیدوار خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ حجت الاسلام جلیل مختارنیا در خصوص برگزاری دعای عرفه گفت: در روایات معتبر و زیادی به عظمت دعای عرفه تاکید شده است.

وی افزود: حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرمایند با فضیلت تر از دعای عرفه و روز عرفه وجود ندارد زیرا در این روز انسان های متدین و مومن شیطان را نا امید می کنند و دست رد به سینه او می زنند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار به تاکید حضرت امام حسین(ع) در صحرای عرفه برای برگزاری دعای عرفه اشاره نمود و گفت: روزعرفه و دعای عرفه، از معنویت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین ایام و فرصت برای خود شناسی و ارتباط با خداوند متعال است.

حجت الاسلام مختارنیا به برگزاری هر ساله این دعا در مساجد سطح شهر بیجار اشاره نمود و مدیریت این برنامه را از اولویت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی بر شمرد و خواستار همکاری و هماهنگی مساجد جهت برگزاری این برنامه به طور هماهنگ در یک مسجد شد.

وی طلب آرامش، عافیت و عاقبت به خیری، استغفار و طلب رضای الهی را شاخص ترین خواسته انسان دانست که این دعا و این روز می تواند، بهره و حظ معنوی لازم را در اختیار مردم متدین و مومن قرار دهد لذا باید فرصت حداکثری استفاده از آن را فراهم نمود.

حجت الاسلام مختارنیا به نیاز ضروری جامعه امروز جهت برگزاری دعای عرفه و آگاه سازی مردم از معنویت و جایگاه عرفانی آن تاکید نمود و گفت: ترویج این نوع برنامه ها حتما در اولویت اول فعالیت نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار ضمن برشمردن هجمه های متنوع فرهنگی دشمنان که در راستای زدودن اعتقادات و تفکر اسلامی و دینی در سطح جهان و کشورمان با هزینه های زیاد صورت می گیرد، بیان کرد: توجه به اعتقادات دینی و ترویج توجه مردم به تلاوت روزانه قرآن و قرائت ادعیه همانند دعای عرفه بسیار باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام مختارنیا وجود ادعیه و برگزاری مراسم معنوی در اعیاد، شهادت ها و ایام شاخص سال و توجه به سیره و سنت نبوی در جامعه اسلامی را ضروری خواند.
گفتنی است،شهر بیجار حدود 16 مسجد و تکیه دارد که اغلب در حال آماده شدن برای برگزاری دعای عرفه و ورود به ماه محرم هستند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دعا ، عرفه ، ارتباط ، تسهیل ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.