سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفری: نشست سازمان ملل فرصتی بهینه برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ملاقات روحانی با سران جهان در حاشیه نشست سازمان ملل در توسعه روابط با سایر کشورها تاثیرگذار خواهد بود.

"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل اظهار کرد: ملاقات با روسای جمهور و رهبران کشورها در حاشیه نشست سازمان ملل متحد به منظور توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند در پیشبرد اهداف کشورمان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های جدی کنونی منطقه اقدامات و جنایات متجاوزانه برخی کشورهای غربی و عربی است که می‌تواند در سخنرانی رئیس جمهور منعقد شود.

آصفری با تاکید براینکه متاسفانه امروز شاهد اقدامات جانبدارانه سازمان ملل  و شورای امنیت نسبت به برخی کشورها هستیم، گفت: سازمان ملل اکنون تبدیل به نهادی برای پیاده‌سازی سیاست‌های قدرت‌های بزرگ شده و باید پرسید چرا این سازمان امروز اقدامات بی‌طرفانه خود را کنار گذاشته است؟

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند، بیان داشت: کشورهای مسلمان با جمعیتی حدود 1.5 میلیارد نفر در دنیا متاسفانه نماینده دائمی با اختیار حق وتو در شورای امنیت ندارند.

نماینده اراک و کمیجان تاکید کرد: حق وتو به عنوان ابزاری برای اجرای سیاست‌های کشورهای غربی تبدیل شده و این سفر می‌تواند بهترین فرصت برای ارائه دیدگاه و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران پیرامون این موضوعات توسط روحانی باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.