سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری‌نژاد: احزاب با سهم پیدا کردن در ساختار سیاسی کشور نهادینه می‌شوند

عضو حزب مردم سالاری گفت: احزاب با سهم پیدا کردن در ساختار سیاسی کشور نهادینه می‌شوند.

میرزابابا مطهری‌نژاد عضو حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نهادینه شدن احزاب در کشور، اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین موضوع در بحث نهادینه‌شدن یک حزب بر‌می‌گردد به این که احزاب در ساختار سیاسی کشور سهم و اقتدار پیدا کنند و تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه افزود: اگر حزبی اکثریت را در مجلس داشته باشد، قانونی وجود ندارد که ریاست جمهوری باید از آن حزب باشد و یا سهمی از قدرت برای آن حزب محفوظ باشد و به آن واگذار شود.

مطهری‌نژاد یک راه نهادینه شدن احزاب را سهم پیدا کردن احزاب از قدرت به میزان پایگاه اجتماعی‌شان دانست، ادامه داد: از این طریق حضورشان در قدرت الزامی می‌شود .

عضو حزب مردم سالاری بیان کرد: برای نهادینه کردن احزاب در کشور باید جامعه را آموزش داد تا به افراد رای ندهند بلکه به احزاب رای دهند، جامعه برای شرکت در انتخابات برنامه‌ها، خط مشی‌ها و چشم انداز و عملکرد احزاب را ببینند.

وی افزود: رای دادن جامعه به افراد خلای ایجاد کرده و نهادینه شدن احزاب را بسیار کند کرده است که امیدواریم در راستای نهادینه شدن احزاب در کشور این موضوع حل شود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.