سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابود کردن سلول‌های سرطانی با تحریک سلول‌های آلوده

مهندسان بیولوژی MIT سیستم مدولار از پروتئین را توسعه دادند که رشته DNA خاص را در سلول شناسایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  مهندسان MIT سیستمی مبتنی بر پروتئین را توسعه داده‌اند که با شناسایی رشته خاصی از DNA در سلول و تحریک آن با واکنش‌های خاص، موجب مرگ سلول می‌شود.

Collins استاد مهندسی پزشکی دانشگاه MIT می‌گوید: در این طرح طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی است که می‌تواند بسیار مهم باشد. این طرح اجازه می‌دهد تا به آسانی سازه‌هایی را که قادر به شناسایی DNA هستند، طراحی شود و پاسخ را در اختیار بگذارد.

سسنسور طراحی شده مبتنی بر پروتئین وقتی به ویروس یا سلولی سرطانی می‌چسبد، نور سبز ساطع می‌کند. این سیستم علاوه بر آشکارسازی سلول‌ها می‌تواند در کشتن آن‌ها نیز تأثیر داشته باشد.

Slomovic نویسنده ارشد مقاله و فوق دکترای شیمی آلی معتقد است: شما می‌توانید با این سیتسم، سلول را بر علیه خود برنامه‌ریزی کنید تا سلول خودش را نابود کند و یا با ترشح پروتئین به سیستم ایمنی هشدار می‌دهد تا سلول سرطانی را شناسایی کند و با آن مبارزه کند.

داشتن اطلاعات بیشتر از ویروس‌ها می‌تواند در از بین بردن دائمی آن کمک کند. یکی از دلایلی هم که نمی‌توانند بیماری ایدز را درمان کنند ژن نهفته داخل ویروس است که شناسایی نمی‌شود و در نتیجه دانشمندان عامل اصلی بیماری را نمی‌توانند از بین ببرند. از این سنسور می‌توان به عنوان یک ابزار پژوهشی برای درمان بیماری‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.