سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

بوستان ملت قزوین از فیلتر سیگار پاکسازی شد

بوستان ملت شهر قزوین به مناسبت روز پاکسازی جهان، عصر روز دوشنبه با حضور تشکل های مردم نهاد و جمعی از علاقه مندان و مسوولین از فیلتر سیگار و زباله پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین در این مراسم کاظم نجاریون مدیر تشکل زیست محیطی رفتگران طبیعت به همراه اعضای تشکل و سایر حاضران تمامی زباله ها و فیلترهای سیگار داخل بوستان را جمع آوری و توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری به محل دفن زباله انتقال داده شد. 

در پایان بخاطر تلاش های قابل ستایش کاظم نجاریون مدیر تشکل زیست محیطی رفتگران طبیعت، هدیه ای از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به وی به رسم یاد بود اهدا شد.

ته سیگارها زباله های کوچک ولی آسیب زا در جهان تلقی می شوند و آلوده کردن محیط زیست شهری و طبیعت با هفت میلیارد فیلتر سیگار در سال خطر بزرگی می تواند برای طبیعت باشد.

براساس اعلام کارشناسان، سالانه حدود 16 میلیون تن زباله در کشور تولید می شود که این میزان منجر به تولید 50 هزار تن گاز گلخانه ای و 10 میلیون متر مکعب شیرابه و از بین رفتن یک هزار هکتار زمین برای دفن زباله می شود.

طبق آمار رسمی تنها هشت درصد زباله ها در کشور بازیافت و بقیه به آلاینده ها تبدیل می شوند، در حالیکه این میزان پسماند در صورت بازیافت، قابلیت تبدیل به سه تا چهار میلیون تن کود و قابلیت بازگشت به مواد اولیه را دارد.


انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.