سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات مطلوب رفاهی در قالب تک کارت سرمایه فرهنگیان

کارت سرمایه فرهنگیان به عنوان کارتی هوشمند چند منظوره برای ارائه خدمات نسبتا مطلوب فرهنگیان طراحی شده و در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  مراسم رونمایی از تک کارت فرهنگیان با حضور محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش محسن موحد رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش و خیرالله بیراموند مدیر عامل بانک سرمایه برگزار شد. 

در این مراسم بطحایی بهره‌وری و ارتقای فعالیت‌ها را یکی از مهمترین سیاست‌های دولت یازدهم دانست و گفت: همچنان در آموزش و پرورش از کمبود منابع رنج می‌بریم و نتوانسته‌ایم به سطح کیفیت مطلوب دست پیدا کنیم، بنابراین توجه به بهره‌وری اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای بهره‌وری با روش‌های مختلف هستیم خاطر نشان کرد: بهره وری زمانی اجرایی خواهد شد که فرآیندها اصلاح شود، در واقع ارتقای بهره‌وری یعنی افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌ها که در راستای دست‌یابی به تغییرات مثبت اعمال خواهد شد. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : یکی از زمینه‌ها برای تسهیل ارائه خدمات رفاهی به کارگیری فناوری اطلاعات می‌باشد که با فراهم‌ شدن زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات این امر محقق شده و امروز استفاده از کارت چند منظوره رونمایی می‌شود. 

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که این کارت ممکن است در آغاز کارکرد چندانی نداشته باشد گفت: به تدریج کارایی آن افزایش پیدا خواهد کرد وئدر ارائه خدمات بیمه تکمیلی کارآیی آن را توسعه خواهیم داد تا دیگر همکاران فرهنگی نیازی به ارائه معرفی نامه برای انجام امور خود نداشته باشند. 

وی همچنین از کاهش هزینه‌های بیمه‌ای از طریق این کارت خبر داد به گونه‌ای که فرآیند زمان بر خدمات بیمه‌ای کاهش پیدا کند. 

بطحایی اولویت دار ترین خدمت تک کارت را ارائه خدمات بیمه‌ای بویژه خدمات بیمه تکمیلی دانست و خاطر نشان کرد: قصد ما این است تا استفاده از مهمانسراها، تسهیلات و وام‌ها از طریق این کارت میسر گردد. 

بطحایی با اشاره به این موضوع که سیستمهای اداری در برابر روشهای جدید مقاومت می‌کنند گفت: این سیستمها با بکارگیری این روش به افزایش کارکرد آن کمک خواهد کرد. 

وی در پایان با بیان اینکه توسعه تک کارت به کاهش زمان خدمات کمک خواهد کرد گفت: امیدواریم این مساله آغازی باشد که بتدریج گستردگی ارائه خدمات و کیفیت را افزایش دهد و در منابع صرفه جویی بیشتری داشته باشیم. 

گفتنی است، طرح تک کارت سرمایه فرهنگیان از کارتی چند منظوره است که ویژگی‌های متنوع و چند گانه‌ای نظیر کارت بانکی کارت پرسنلی، کارت تردد، کارت بیمه، کارت خدمات رفاهی را برای فرهنگیان ارائه می‌کند. در واقع این کار با هدف تجمیع خدمات ارائه شده است تا بدین وسیله ارائه خدمات نسبتا مطلوب رفاهی برای فرهنگیان اجرا شود. 

تک کارت سرمایه فرهنگیان گامی برای توسعه اقتصادی
در طی مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان محسن موحد رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش کلید توسعه جوامع است گفت: موفقیت با سعادت ملتها در گرو پرداختن به تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم به جامعه‌ای متعالی دست پیدا کنیم باید مهمترین عنصر آن یعنی معلم را به شدت مورد توجه قرار دهیم و در جهت ارتقای منزلت معلم گام برداریم.

شناسایی راهکارهای کارآمد برای اعتلای کار فرهنگیان به اندازه امر تعلیم و تربیت رسمیت دارد، بر همین مبنا اقداماتی نظیر ارائه این کارت برای فرهنگیان بسیار مورد توجه است. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۱۶:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
با سلام : پاداش بازنشستگان مهر93 چی شد
علی
۱۵:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
با سلام واحترام و خسته نباشید به شما وهمه دست اندرکاران که برای همه فرهنگیان این امکان بوجود آمده که از امکانات رفاهی در نوروز و تابستان استفاده نمایند تشکر و قدردانی می شود . در ضمنا اینجانب به یکی از شهرهای مازندران (محمودآباد ) مدرسه آزادی برای اسکان مراجعه نمودم ولی یکی از همکاران جناب آقای میری مدرسه ای را برای اسکان تحویل دادند که در شان فرهنگیان نبوده است ( از لحاظ نظافت و ....) مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان رسیدگی شود