سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست‌های آب و هوایی اروپا مغایر با خواسته‌های آمریکا

وزرای اتحادیه اروپا به دنبال اجباری کردن برخی قوانین کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای هستند که مورد قبول مقامات آمریکایی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ وزرای اتحادیه اروپا هر 5 سال یک بار در اجلاسی مشترک به بررسی آخرین راهکارهای کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای می‌پردازند و امسال نیز در پاریس گردهم می‌آیند تا برخی ضوابط و مقررات جدید را در همین ارتباط به تصویب رساندند. این ضوابط جدید می‌تواند جنگی پنهان میان اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین انتشاردهندگان گازهای گلخانه‌ای بوجود آورد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شدند حجم گازهای گلخانه‌ای خود را از سطح سال 1990 (1369) حدود 40 درصد تا سال 2030 (1409) کاهش دهند. اتحادیه اروپا طرح‌هایی را که به کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای مربوط می‌شود در اجلاس آب و هوایی پاریس - COP21 – که دسامبر (آذر) برگزار خواهد شد به تصویب خواهد رساند. این درحالیست که آمریکا حجم گازهای گلخانه‌ای خود را 26 تا 28 درصد از سطح سال 2005 (1384) تا 2025 (1404) کاهش خواهد داد.

اتحادیه اروپا در اجرای ضوابط مربوط به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار سخت‌گیر است و طرح‌های تنبیهی برای آن دسته کشورهایی که نسبت به این ضوابط بی‌اعتنا هستند در نظر گرفته است.

"میگوئل آریاس گانته،" کمیساریای عالی بخش "اقدامات آب و هوایی و حمایت از انرژی" اتحادیه اروپا در این باره گفت: اروپا در اجلاس پاریس نقشی تاثیرگذار ایفا می‌کند نه یک نقش تاثیرپذیر.

در این میان برخی کشورهای اروپایی مانند لهستان با سخت‌گیری‌های آب و هوایی اتحادیه اروپا مخالف هستند و معتقدند اگر قوانین کاهش اثرات گلخانه‌ای اروپا با دیگر کشورهای جهان هم‌سو نباشد، اقتصاد اتحادیه اروپا به شدت متحمل ضرر و زیان می‌شود. موافقان طرح‌های جدید آب و هوایی، اجرای آن را کاملا ضروری می‌دانند زیرا دمای هوای جهان بیش از 2 درجه سلسیوس در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یافته است. این افزایش دما، تغییرات ناگهانی آب و هوایی را به دنبال آورده است. 

"کریستیان فیگرس،" مسئول بخش آب و هوایی سازمان ملل هفته پیش در بروکسل گفت: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به قدری ناچیز بوده است که نه تنها اهداف اجلاس آتی پاریس را تامین نمی‌کند؛ بلکه برای جلوگیری از گرم‌تر شدن مجدد زمین ، تا 3 درجه سانتیگراد، کافی نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.