سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدراسیون وزنه برداری:آقایان، مرادی را پیش از موعد بازنشست کردند!

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری گفت:زمانی که ما لیست تیم ملی را برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا اعلام کردیم فدراسیون جهانی در نامه ای به ما گفت که حق نداریم از سهراب مرادی در این مسابقات استفاده کنیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری رئیس فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی با حضور علی مرادی و حسین توکلی  و جمع کثیری از خبرنگاران رسانه ها در محل فدراسیون وزنه برداری برگزار شد.

علی مرادی:آقایان سهراب را پیش از موعد بازنشست کردند!

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در نشست خبری امروز وضعیت مبهم سهراب مرادی برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان و همینطور رقابتهای المپیک بود که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در این باره گفت: روزی که بنده و تیمم وارد فدراسیون شدیم ارزیابی های مختلفی از داشته های وزنه برداری ایران در زمینه زیر ساخت ها و همینطور نیروی انسانی و قهرمانان ملی داشتیم که متاسفانه در همین حین با یک مشکل بزرگ مواجه شدیم.

وی  افزود: زمانی که ما لیست تیم ملی را برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا اعلام کردیم فدراسیون جهانی در نامه ای به ما گفت که حق ندارم از سهراب مرادی در این مسابقات استفاده کنیم. وقتی ما دلیل را جویا شدیم آنها گفتند فدراسیون قبلی پس از محرومیت سهراب مرادی با رضایت خود وزنه بردار او را به عنوان یک وزنه بردار بازنشسته معرفی کرده است!

وی ادامه داد: من معتقدم این بزرگترین ظلمی است که می توان در حق یک ورزشکار ملی پوش انجام داد. البته به غیر از سهراب مرادی اسامی چند وزنه بردار دیگر هم به عنوان ورزشکاران بازنشسته به فدراسیون جهانی ارسال شده بود که واقعا جای تعجب دارد. وقتی ما موضوع را با خود سهراب مرادی در جریان گذاشتیم او کفت روحش هم از این ماجرا بی اطلاع است.

مرادی افزود: این همان اتفاقی بود که دو سال پیش در جریان دعوای المپیکی ها با فدراسیون وقت هم رخ داده بود که با پیگیری های ما و جو رسانه ای آن زمان مرتفع شد.  من فکر می کنم فدراسیون قبلی باید پاسخگو باشد. چراکه به خاطر همین اشتباه شاید ما نتوانیم از سهراب مرادی حتی در رقابتهای المپیک هم استفاده کنیم. دلیلش هم این است که طبق قوانین جدید ورزشکاری که در المپیک شرکت می کند حداقل باید در دو مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند.

وی در ادامه اظهار داشت: آقایانی که چنین تصمیمی را گرفتند حالا نه تنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که باید پاسخگوی آرمان های یک ملت نیز باشند. سهراب مرادی کسی که می تواند در رقابهای جهانی و المپیک برای ایران افتخارآفرین باشد اما حالا در آستانه از دست دادن هر دو رویداد قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه تلاش های صورت گرفته برای رفع مشکل سهراب مرادی تا به امروز بی نتیجه بوده است، خاطر نشان کرد: اگر چه کمتر از یک ماه تا ارسال اسامی نهایی تیم ملی برای حضور در رقابتهای جهانی زمان باقی ست اما تلاش ما بر این است که ترکیب تیم ملی  با حضور سهراب مرادی بسته شود. من با خود سهراب هم در این زمینه صحبت کرده ام و می دانم چقدر از این موضوع ناراحت است. به همین خاطر از تمام توانمان برای حل این مشکل بهره می بریم .


علی مرادی هم دراین باره گفت: قانونی برای منع حضور سرمربی تیم ملی در تیم های لیگ برتری وجود ندارد اما فکر نمی کنم مشاوره منعی داشته باشد. البته اگر نظر شخص بنده را بپرسید موافق فعالیت همزمان سرمربی تیم ملی در تیم های لیگ برتری نیستم. ضمن اینکه از حضور تیم هایی از این دست در رقابتهای لیگ استقبال می کنم و خوشحال می شوم چنین ارتباطاتی به پویاتر شدن رقابتهای لیگ بیانجامد. اینکه دستمزد قهرمان المپیک با حضور همین تیم ها از مرز 100 میلیون تومان می گذرد خودش یک اتفاق مثبت است. 

رئیس فدراسیون وزنه برداری، در پاسخ به این سئوال که برای پویاتر شدن رقابتهای لیگ و خروج آن از شرایط بد گذشته، چه برنامه ای در پیش دارد گفت: 21 سال پیش خودم بانی رقابتهای لیگ بودم، اما متاسفانه در این سالها شاهد کم توجهی به این رقابتها و افت شدید آن بودیم. به همین خاطر در اولین اقدام با دعوت از نمایندگان تیم ها آئین نامه این رقابتها را اصلاح کردیم. در مسابقات قهرمانی کشور هم اولین برنامه ما این بود که به سمت استاندارد سازی پیش برویم. این اولین و جدی ترین قدمی بود که باید از سوی فدراسیون برداشته می شد. در کنار آن حالا چشم به مساعدت و همیاری صداو سیما هم داریم تا انشالله با پوشش این رقابتها انگیزه ها را برای حضور در لیگ وزنه برداری بالا ببرند.

توکلی:ادعای قهرمانی در آستانه مسابقات  جهانی  عاقلانه نیست

در بخش دیگری از این نشست حسین توکلی، سرمربی تیم ملی در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون عملکرد تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا با بیان اینکه او در رقابتهای تایلند دو هدف مشخص را دنبال می کرد گفت: ما هم به دنبال تزریق نفرات جدید به بدنه تیم ملی بودیم و هم می خواستیم نفراتی را که از قبل روی آنها شناخت داشتیم محک بزنیم که خوشبختانه در پایان به آنچه که می خواستیم دست پیدا کردیم.

توکلی در پاسخ به عملکرد ضعیف برخی افراد تیم نظیر سجاد مرادی و مصطفی رجایی گفت: هر دوی این ملی پوشان که شما از آنها نام بردید تا قبل از رکوردگیری چالوس در وضعیت مطلوبی قرار داشتند اما متاسفانه با اسیب دیدگی مواجه شدند. قبل از این دو، نفرات دیگری هم بودند که به دلیل آسیب دیدگی یا مشکلات شخصی نتوانستند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. همین موضوع دست کادر فنی را برای انتخاب ترکیب 8 نفره تیم بسته بود. به عبارتی این دو نفر صرفا به خاطر اینکه زحمت 6 وزنه بردار دیگر از بین نرود در ترکیب قرار گرفتند .

توکلی با بیان اینکه  از شرایط تیم در رقابتهای قهرمانی آسیا راضی نیست ادامه داد: اینکه انتظارات از وزنه برداری ایران بالاست انتظار به جایی است، اما شرایط را هم باید در نظر گرفت. ما برای اولین بار این شجاعت را داشتیم که با تیم دوم خود در رقابتهای آسیایی شرکت کنیم تا نفرات اصلی تیم برای حضور در رقابتهای جهانی حفظ شوند. این موضوع میسر نمی شد مگر با حمایت کادر مدیریتی فدراسیون از برنامه های تیم ملی که جا دارد از آنها کمال تشکر را داشته باشم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که چرا وزنه های زیادی در جریان رقابتهای قهرمانی آسیا از دست ملی پوشان ایرانی افتاد گفت: این سئوالی است که خود وزنه برداران باید به آن پاسخ بدهند. واقعیت این است که آنها به دفعات وزنه های انتخابی را در تمرینات زده بودند. البته بحث کم تجربگی تعدادی از ملی پوشان را نمی توان نادیده گرفت. از ترکیب تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، دو نفر برای اولین بار از ایران خارج می شدند و دو نفر هم برای اولین بار در رده سنی بزرگسالان وزنه می زدند. 

سئوال بعدی از حسین توکلی درباره رسانه ای شدن رکوردهای تمرینی سهراب مرادی با پخش تصویری در فضای مجازی بود که توکلی در پاسخ گفت:  من بارها به ملی پوشان گوشزد کرده ام که نباید اقدم به چنین رفتارهایی بکنند. اینکه یک وزنه بردار رکوردهای دنیا را در تمرینات به راحتی جابه جا کند در نوع خودش خوب است اما انتشار فیلم هایی از این رکوردزنی ها ضامن موفقیت یک ورزشکار در عرصه رقابتهای جهانی و المپیک نیست. سهراب مرادی هم باید بداند که به دلیل این رفتار غیر حرفه ای با او برخورد می شود.

در ادامه این نشست از حسین توکلی درباره آخرین وضعیت تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان پرسیده شد که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: من فکر می کنم تیم ملی وزنه برداری با توجه به اردوهایی که پشت سر گذاشته در وضعیت خوبی قرار دارد. البته هنوز به مرز آمادگی صددرصد نرسیده ایم، اما با توجه به حمایت های همه جانبه فدراسیون به آینده تیم امیدوارم .  کادر مدیریتی فدراسیون به گونه ای در این مدت عمل کرده است که حالا دغدغه وزنه برداران وزنه زدن است نه دیگر مسائل حاشیه ای. خوشبختانه شرایط اردویی هم به بهترین شکل ممکن فراهم شده است. البته مصدومیت هایی گریبانگیر برخی نفرات ملی پوش است که جدی ترین آنها ناراحتی بهداد سلیمی از ناحیه دیسک کمر است. بهداد 10 روزی هست که تمریناتش را سبک کرده و زیر نظر دکتر باقری، مشغول مداوای آسیب دیدگی اش است. مشکل دیگر ما بحث وضعیت سهراب مرادی است که امیدواریم با مدیریت و ارتباطات خودی آقای علی مرادی این مشکل نیز مرتفع شود و ما بتوانیم از سهراب در ترکیب اصلی تیم استفاده کنیم.

توکلی درباره پیش بینی نتایج تیم در رقابتهای جهانی آمریکا هم گفت: شاید عاقلانه نباشد که  یک مربی در آستانه مسابقات مهمی چون رقابتهای قهرمانی جهان حرف از قهرمانی بزند، اما من معتقدم ظرفیت واقعی وزنه برداری ایران ایستادن روی سکوی قهرمانی دنیاست. این افتخار دور از دسترس نیست اگر درک متقابلی میان کادر مدیریتی فدراسیون، کادر فنی تیم ملی و ملی پوشان و همینطور رسانه ها وجود داشته باشد. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.