سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اقامه نماز جمعه در بیش از 850 شهر کشور

معاون اموراستان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از اقامه نماز جمعه در بیش از 850 شهر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر200 مصلی نماز جمعه در کشور دردست اجرا است، گفت: با توجه به هزینه های ساخت، تکمیل نهایی هر یک از این مصلی ها به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم 65 نقطه کشور درخواست حضور خطیب جمعه را دارند، افزود: برگزاری نماز جمعه در شهرها حداقل نیازمند جمعیت شش هزار نفری است و در صورت گزینش، مقدمات لزوم برپایی نماز جمعه در این شهرها را فراهم می کنیم.

معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی مورد اهمیت بوده ، افزود: نماز جمعه به عنوان یک اجتماع بزرگ سیاسی، دینی و  تبلیغی همواره در شکل گیری تحرکات بزرگ انقلاب نقش ویژه ای داشته است.

حجت الاسلام ابراهیمی اقتدار، امنیت و توسعه فرهنگی، دینی و ملی کشورمان را یکی از رهاوردها و دستاوردهای نماز جمعه  دانست و افزود: نماز جمعه صحنه حضور اقشار مختلف مردم و همچنین مسئولین نظام جمهوری اسلامی است و این بهترین فرصت و زمینه برای ارتباط بهتر مردم  با مسئولین نظام است.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره در تمام صحنه های حساس در دوران انقلاب حضور داشتند، افزود:

نماز جمعه مظهر وحدت، سرمایه بزرگ ملی و دینی و اجتماعی است که راه رشد و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام بهبودی رئیس سابق، حجت الاسلام مسعود خمسه به عنوان سرپرست  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: اقامت ، اقامه ، قزوین ، کشور ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.