سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی در اعتراض به ارتش تایلند در بانکوک

معترضان طرفدار دموکراسی در تایلند، علیه ارتش این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، بیش از 200 نفر از فعالان معترض به  ارتش تایلند موسوم به «جونتا» دیروز در سالگرد کودتای نظامی این کشور در خیابان‌های بانکوک راهپیمایی کردند. معترضان به شکل صلح‌آمیز به سمت بنای یادبود دموکراسی بانکوک حرکت کردند. این افراد با خود پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها شعارهایی ضد ارتش تایلند نوشته شده بود. نیروهای امنیتی این کشور تنها نظاره‌گر تظاهرات بودند و در آن مداخله نکردند.

این تظاهرات با تجمع دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های بانکوک آغاز شد؛ اما مقامات این کشور اجازه ادامه آن را خارج از فضای دانشگاه ندادند.

کودتای نظامی این کشور 19 سپتامبر سال 2006 (28 شهریور 1385) رخ داد. در نتیجه این کودتا تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر وقت، به اتهام فساد مالی، سوء‌استفاده از قدرت و بی‌احترامی به پادشاه خلع شد. از آن زمان خیابان‌های تایلند، گاه و بیگاه به صحنه درگیری‌های خشن طرفداران و مخالفان او برای رسیدن به قدرت تبدیل شده است.

منتقدان خانگی و خارجی ارتش معتقدند جونتا تلاش چندانی برای برقراری صلح میان دو طرف انجام نداده و بیشتر بر سرکوب آزادی‌های مدنی و اعتراضات تمرکز کرده است. رهبر کنونی تایلند که چندی پیش وعده داده بود به زودی برای پایان دادن به یک دهه درگیری در این کشور انتخابات برگزار خواهد شد، به تازگی اعلام کرد برگزاری انتخابات مذکور تا سال 2017 بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.