سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نطق پیش از دستور؛

دنیای اسلام در مسئله فلسطین به یک خواب‌آلودگی عمدی فرو رفته است

رئیس مجلس گفت: متاسفانه در دنیای اسلام یک خواب آلودگی عمدی نسبت به مسئله فلسطین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 شهریورماه) در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: در روزهای گذشته شاهد بودید که رفتار بسیار دهشتناک و توهین‌آمیز در ماجرای مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی رخ داد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این شرایط آشفته‌ای که در منطقه وجود دارد و درگیری‌ها و تنازع‌هایی که میان کشورهای اسلامی به وجود آمده، رژیم صهیونیستی از این فضا سوء استفاده کرده و به قبله اول مسلمین توهین کرد، حضور نظامیان گستاخ و دژخیم رژیم صهیونیستی به قبله اول مسلمین و محروم کردن مسلمانان از عبادت در این مسجد حتی در ساعاتی، یک توهین بزرگ به همه مسلمانان است.

رئیس مجلس تاکید کرد: مگر مسلمانان در کنیسه‌های اسرائیل فرصت دارند حضور پیدا کنند یا شما رژیم صهیونیستی ساعاتی از کنیسه‌ها را به مسلمانان اختصاص داده‌اید که امروز با توسل به زور مسلمانان را از حضور در مسجدالاقصی و نمازگزاردن منع می‌کنید؟

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیای اسلام یک خواب آلودگی یا یک خواب رفتگی عمدی وجود دارد که به این موضوع مهم توجه نکنند و رژیم صهیونیستی از این فرصت نهایت سوء استفاده را کرده است، لذا باید بدانیم یک مسئولیت مهم برای همه مسلمانان است، خوشبختانه ملت ایران با هوشیاری نسبت به این رفتار دهشتناک موضع‌گیری کرده و تظاهرات کرده‌اند.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و از مجامع بین‌المللی و همچنین کنفرانس اسلامی می‌خواهد در این زمینه حضور جدی پیدا کرده و از ملت مظلوم فلسطین دفاع کند.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به حادثه مکه گفت: حادثه دیگر حادثه تاسفباری بود که در مکه مکرمه رخ داد و با کم‌توجهی و قصوری که دولت سعودی داشت، باعث شد در آن شرایط پرتردد در مکه مکرمه این حادثه بسیار اسف‌انگیز رخ دهد که منجر به فوت و زخمی شدن تعدادی از رستگاران شد.

وی افزود: باید دولت سعودی نسبت به این مسئله مسئولیت‌پذیر باشد، توجه داشته باشد که در زمانی که همه افراد از بلاد مختلف در مکه برای اعمال حج حضور پیدا می‌کنند، بهترین امکانات را برای حجاج فراهم کند، اما این کار حداقل این قصور بود که تاوان آن را کل جهان اسلام داد، ما این موضوع بسیار اسف‌انگیز را به خانواده‌های مرحومین تسلیت عرض می‌کنیم و از دولت سعودی می‌خواهیم که هرچه سریعتر به این موضوع به درستی رسیدگی کرده و اسباب رفاه حال حجاج را فراهم کنند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود گفت: درگذشت حاج سیدهدایت‌الله جهان‌آرا پدر سه شهید سرافراز را به خانواده ایشان و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز سفر کرده آرزوی علو درجات داریم.

لاریجانی ادامه داد: همچنین درگذشت عالم ربانی آیت‌الله خزعلی را به خانواده ایشان، حوزه‌های علمیه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم، ایشان از شخصیت‌های بارز انقلابی و دینی بودند که چه قبل از پیروزی انقلاب نظرات ایشان محل اعتنا بود و جزء پیشتازان انقلاب بودند، همچنین پس از پیروزی انقلاب حضورشان در عرصه‌های مختلف منشاء خیر و برکت بود. از خداوند متعال علو درجات برای این عالم ربانی تقاضامندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود در رابطه با سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با سپاهیان پاسدار نکات بسیار عمیقی داشت که هم برای پاسداران انقلاب اسلامی و هم همه ملت هوشیار ایران حائز اهمیت بود.

وی افزود: سخنان رهبری از آن جهت مورد اهمیت بود که سپاه پاسداران را به خوبی تعریف کردند که شامل 4 رکن اصلی بود و خمیرمایه همه آنها این بود که وظیفه مهم پاسداری از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی برعهده این نهاد مقدس است، لذا این وظیفه مهم بر دوش این عزیزان است که با تیزبینی و هوشیاری و دقت بتوانند این وظیفه مهم را به انجام برسانند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: مهمتر این بود که باید توجه داشته باشیم در این شرایط، دسایسی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، از گذشته این دسایس وجود داشت، اما امروز شتاب بیشتری گرفته است و این مهم است که همه هم‌رای باشیم و به این دسایس توجه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که دشمنان روی آن تمرکز کرده‌اند، موضوع اسلامیت نظام است و این رکن از حرکت انقلاب اسلامی که مهمترین رکن است، یعنی ابتنا بر فرهنگ اسلامی به شکل‌های مختلف و به روش‌های گوناگون چه در داخل افرادی ناآگاه و چه در خارج از کشور برای این رکن مهم با وسایل مختلف طراحی شده است.

لاریجانی ادامه داد: بخش‌های مهم مخصوصا بخش‌های فرهنگی کشور باید به ابعاد این موضوع توجه کنند، محصولات فرهنگی که لازم است به وجود آید و خلق شود با کمک همه صاحب‌نظران و حضور در این عرصه داشته باشند، باید به این نکته توجه کرد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نکته مهم دیگر نفوذ در بخش‌های مختلف تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور است، ممکن است دشمنان توجه کنند به این موضوع که زمینه‌هایی برای نفوذ در کشور فراهم شود و از این طریق بتوانند روی ارکان تصمیم‌ساز کشور تاثیر بگذارند، لذا ما باید بدانیم آنچه که باعث عزت انقلاب ما شد، رهنمودهای ولی‌فقیه زمان بود، چه در زمان امام راحل و چه در زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای.

لاریجانی تاکید کرد: نکاتی که ایشان فرمودند این هشدار را می‌دهد که هم مراکز تصمیم‌گیر و هم مراکزی که تصمیم‌ساز هستند به دخالت‌های دیگران کاملا توجه داشته، رصد کنند و حساس باشند، ممکن است دیگران با زبان لبخند و یا روش‌های دیگر بخواهند افکاری را القا کنند، باید توجه داشت که ما باید به ارکان انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه حضرت امام (ره) رهنمودهای رهبری را به عنوان شاقول فکر صحیح اسلامی در نظر بگیریم و همه امور را با این شاقول بسنجیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم که این بعد از سخنان رهبری احتیاج به کاوش و دقت زیاد برای همه صاحب‌نظران دارد.

نماینده مردم قم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که باید در این شرایط که دسایس دشمنان بیشتر شده است، همگرایی و وحدت در درون کشور زیاده از هر زمانی باشد و با یَدِ واحده همیشه ما توانسته‌ایم نیرنگ‌های دشمن و خدعه‌های آنها را از بین ببریم و امروز باید از این ظرفیت استفاده دقیق شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اسلام ، فلسطین ، عمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.