سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

آغاز به کار اتحادیه ملی‌ تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری ازمهرماه

معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از آغاز به کار اتحادیه ملی‌ تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از مهر ماه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مجید لقمان‌پوربا اعلام این خبر گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها واگذاری اجرای طرح‌ها و پروژه ها در قالب اتحادیه برای خود بهره برداران منابع طبیعی میسر می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 53 هزار همیار طبیعت در کل کشور عنوان کرد: معاونت ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نظر دارد تا در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی در جوامع را از مدارس آغاز کند.

معاون آموزش و ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت جذب همیار طبیعت از بین دانش آموزان افزود: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و طبیعی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید ویژه‌ای بر جذب همیار طبیعت از بین دانش آموزان نسبت به همیاران مروج و همیاران محافظ دارد.

معاون آموزش و ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طرح‌های اجتماع محور این سازمان باید بازه‌های زمانی 5 تا 10 ساله را گذرانده و سپس در تمامی کشور اجرایی شود، ادامه داد : اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی با دو رویکرد ترویج عمومی در برخی فعالیت‌های هدف و اجرای کار تخصصی با هدف نائل شدن به یکسری آموخته‌ها توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای پایلوت طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه قزل تپه استان زنجان با هدف ظرفیت‌سنجی، اطلاع از وضعیت جوامع محلی، ارزیابی میزان توان تشکل‌های مردم نهاد در مناطق هدف و سایر از سال 91 با همکاری دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان در بحث اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه قزل تپه جزو استان‌های پیشقراول بوده است.

لقمان پور اضافه کرد: اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز از جمله پرژه‌های در نظر گرفته شده با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است که این طرح در منطقه قزل تپه استان زنجان اجرایی شده است.

وی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در حوزه قزل تپه زنجان گفت: یکی از سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تهیه سند توسعه اجتماع محور و اجرای تمامی طرح‌ها وپروژه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردمی است.

معاون دفتر آموزش و ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اوایل مهرماه اتحادیه ملی‌ تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری آغاز به کار می‌کند، با اشاره به اهمیت تشکیل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی در بعد ماهیت حقوقی گفت: با تشکیل تعاونی‌های منابع طبیعی در تمامی استان‌ها صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری راه اندازی و واگذاری اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در قالب اتحادیه برای خود بهره برداران منابع طبیعی میسر می‌شود.

انتهای پیام/س



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.