سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویری مافوق تصور از حرکت ایستگاه فضایی روبه‌روی ستاره خورشید

عکاسان ماجراجو از زمین موفق به ثبت تصاویری بسیار زیبا از مجاورت ایستگاه فضایی با سایر سیارات و ستاره خورشید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی پژوهشگران در پارک ملی شناندو در ویرجینیای ایالات متحده تصاویری زیبا و منحصر به فرد از حرکت ایستگاه فضایی بین‌المللی به دور کره زمین در زاویه تصویری منحصر به فردی است که در مقابل خورشید است را به دست آورده‌اند. 
 

گفتنی است، یکی از این تصاویر که حرکت ایستگاه فضایی از مقابل ستاره خورشید را نشان می‌دهد تصویری ترکیبی از 5 فریم است. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، منحصر به فرد بودن این تصویر به دلیل حرکت ایستگاه فضایی است که با سرعت 27 هزارکیلومتر در هر ساعت به دور کره زمین می‌چرخد و با این سرعت در هر 90 دقیقه یک دور به دور کره زمین می‌چرخد. 
 
ایستگاه فضایی بین‌المللی با قیمت 65 میلیارد پوند گران قیمت‌ترین وسیله ساخته شده به دست انسان تا به حال است. ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط چشم غیرمسلح در آسمان قابل مشاهده است و به شکل یک ستاره کوچک درخشان دیده می‌شود. 
 
کار ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ 20 نوامبر سال 1998 آغاز شده است و معمولاً دارای 6 خدمه و سرنشین است که در گروه‌های سه نفره در بخش‌های مختلف ایستگاه فضایی مستقر شده‌اند. 
 
جرم کل ایستگاه فضایی در حدود 450 هزار کیلوگرم است و فضای زندگی تعبیه شده در آن معادل یک خانه با 5 اتاق خواب است. 
 
ایستگاه فضایی بین‌المللی در هر 92 دقیقه یک دور به دور کره زمین حرکت می‌کند. 
 
تا به حال بر اساس آمارها ایستگاه فضایی بیش از 5 هزار و 900 روز در فضا اقامت داشته است که معادل با بیش از 13 سال است. تا به حال بیش از 200 فضانورد و مسافر توریستی فضا در ایستگاه فضایی بین‌الملل اقامت کرده‌اند و خدمه به طور متوسط 35 ساعت در هر هفته به انجام آزمایشات تحقیقاتی مختلف پرداخته‌اند. 
 
ماه گذشته میلادی نیز نحوه قرار گرفتن ایستگاه فضایی بین‌المللی به گونه‌ای بود که رو به روی کره ماه قرار گرفت و تصاویری زیبا و منحصر به فرد از ماه به دست آمد. 
 
ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگ‌ترین شی‌ ساخته شده به دست انسان در فضا تا به حال است. 
 
ایستگاه فضایی بین‌المللی در حدود 109 متر طول دارد و ابعاد آن در حدود ابعاد یک زمین فوتبال است. 
 
در حال حاضر ایستگاه فضایی بین‌المللی دارای دو آزمایشگاه یکی متعلق به ناسا و ESA و دیگری متعلق به آژانس فضایی روسیه است. 
 
فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حالت بی‌وزنی و خلأ به سر می‌برند و عکسبرداری از سوژه‌های فضایی و حتی کره زمین از طریق قسمت‌ خاصی از ایستگاه فضایی که دارای بدنه شیشه‌ای به نام گنبد است و یا از طریق دوربین‌های فضایی نصب شده در خارج بدنه ایستگاه فضایی انجام می‌شود. 
 
تا به حال فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصاویر زیبا و منحصر به‌فردی از سوژه‌های مختلف فضایی را به تصویر کشیده‌اند.

 
انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.