خان محمدی خرمی نماینده مردم زنجان، ابهر و خرمدره در گفتوگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه همکاری خودروسازان داخلی با خارجی چقدر در کیفیت خودرو داخلی میتواند موثر باشد، گفت: برای همکاری با خودروسازهای خارجی باید در کل بستههای پیشنهادی این صنعت مشارکت داشته باشیم و به مونتاژکاری اکتفا نکنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشارکت خودروسازهای داخلی با خارجی در تکنولوژی، بورس فناوری، خط تولید و کیفیت تأکید کرد: در هر صنعتی که مشارکت داخلی و خارجی پایاپای نبوده، چه در اقتصاد و چه در کالاهای تجاری همواره با گذر زمان کشورهای دارای دانش کم بازنده میدان بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی استفاده از فرصتهای ارتقای دانش فنی در حوزه خودرو را به عنوان خط قرمز این صنعت دانست و بیان داشت: همواره تأکید کردم که استفاده از فناوری نوین و روز جهان از اولویتهای صنعت خودرو باید قرار بگیرد.
خان محمدی خرمی در ادامه تصریح کرد: در همکاری با خارجیها باید در محصولی مشارکت و تولید کنیم که قابلیت صادرات به دیگر کشورهای دنیا را داشته باشد و نباید خودروسازان و دیگر صنعتگران در خصوص همکاری با خارجیها به مصرف داخل اکتفاء کنند.
وی خبر از اقدامات جدید کمیسیون صنایع و معادن داد و گفت: طی چند روز آتی جلسات متعددی با وزارت صنعت، معدن و خودروسازان داشتیم و اخیرا هم با وزیر صنایع و مدیرعامل ایران خودرو گفتگویی صورت گرفت و امیدواریم در این مذاکرات به یک جمعبندی قابل قبولی برسیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن اولویت مجلس را نگاه به توان داخلی برشمرد و گفت: نگاه نمایندگان مجلس در همه صنایع و به خصوص صنعت خودروسازی به توان متخصصن داخلی بوده و هست و همواره نگاه به تکنولوژی روز جهان مورد تأکید این کمیسیون است.
خان محمدی خرمی با اشاره به فراهم نکردن بازار داخلی برای شرکتهای خارجی اظهار داشت: در مقولهی مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی باید متذکر شد که متخصصان داخلی را باید در مقابل متخصصان خارجی قرار بدهیم تا انتقال تجربه صورت گیرد تا زمینه بازار داخلی برای خارجیها بسته شود.
وی در پایان تأکید کرد: استفاده از متخصصان داخلی در مشارکتهای صنعتی با دیگر کشورها یک فرصت است برای کشور و از انتقال دانش سوخته شرکتهای خارجی به داخل جلوگیری میکند.
انتهای پیام/