سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان میزبان اجلاس بین المللی سیاست گذاری رشد و توسعه شهری

هشتمین اجلاس بین المللی سیاست گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا از 28 شهریور تا 8 مهر ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهردار همدان در جلسه هماهنگی هشتمین اجلاس بین المللی سیاست گذاری، رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا، اظهار داشت: باید در مدت برگزاری این همایش بهترین بهره برداری را داشته باشیم تا بتوان راهكارهای مدیریت و رفع مشكلات موجود در بافت تاریخی همدان را در این اجلاس به دست آورد.

رسولی با اشاره به اینكه گروه ژاپنی مهمان این اجلاس توان سرمایه گذاری را دارد، تصریح كرد: باید تلاش لازم را به كار بگیریم تا از وجود این سرمایه گذاران در استان همدان استفاده كر ده و در راستای جذب سرمایه آنها برای همدان گام برداریم.

وی بیان كرد: مدیریت شهری برای حفظ و باز زنده سازی بافت تاریخی همدان نیازمند راهكارهایی است كه با توجه به حضور اساتید و كارشناسان در این اجلاس می توان سند راهبردی برای باز زنده سازی بافت تاریخی همدان را در این همایش تدوین كرد.

شهردار همدان تصریح كرد: دبیرخانه اجلاس برای استفاده از تجربیات متخصصان خارجی شركت كننده در كارگاه تخصصی همدان، در نظر دارد با مشاركت گرو ه های سه نفره متشكل از دانشجویان و فار غ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای رشته های معماری و شهرسازی در كنار متخصصان و دانشجویان مجرب خارجی و داخلی با حضور در بافت قدیمی شهر همدان به بررسی معضلات شهری بپردازد. 

وی عنوان كرد: بخش كارگاهی این اجلاس به مدت 10 روز در استان همدان برگزار شده و پس از آن جمع بندی دو روزه این اجلاس در دانشگاه علم و صنعت تهران انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینكه سند راهبردی بافت تاریخی شهر همدان در اجلاس كشورهای اوراسیا تدوین شود، گفت: برگزاری این اجلاس در همدان نقطه عطفی است.

محمودرضا عراقی در این جلسه اظهار داشت: میزبانی استان همدان برای این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینكه باید در این اجلاس سند راهبردی بافت تاریخی شهر همدان تدوین شود، افزود: مدیران شهری باید بهترین بهره برداری را از این اجلاس داشته باشند تا در توسعه شهری همدان مؤثر واقع شود. 

عراقی با اعلام اینكه شهرداری همدان به خوبی در راستای اجرای این اجلاس وارد عمل شده است، گفت: دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان دبیر علمی این اجلاس باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد تا بتوان به اهداف مدنظر دست یافت. 

معاون شهرسازى و معمارى شهردارى همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینكه همدان به سبب داشتن سابقه و بافت تاریخی برای میزبانی هشتمین دوره این اجلاس انتخاب شد، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس زمینه مناسبی است تا از افكار و ایده هایی كه توسط اساتید داخلی و خارجی در زمینه حفاظت از بافت تاریخی، رشد و توسعه شهری ارائه می شود برای شهر همدان بهره گرفت.

مجید یوسفی نوید بیان كرد: به سبب این همایش گروه های تخصصی از كشورهای مختلف در همدان حاضر می شوند كه باید با بهره گیری از تجارب آنها، ظرفیت های موجود را در راستای توسعه گردشگری همدان عملیاتی كنیم. 

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر با مشكلاتی در زمینه بازسازی و مرمت بافت تاریخی شهر همدان مواجه هستیم، تأكید كرد: در این همایش باید موضوعاتی را كه به عنوان یك معضل و سؤال برای مدیریت شهری مطرح است بیان كرده و راهكارهای حل آن را از میهمانان و كارشناسان بخواهیم.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.