سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

داوران نوجوان منتخب جشنواره، نماینده نوجوانان ایران

مدرس کلاس های داوری نوجوانان بخش سینمای ایران و بین الملل جشنواره از اهمیت داوران نوجوان به عنوان نماینده همه نوجوانان ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی وفایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت داوران نوجوان، برای انتخاب فیلم به دنبال شناسایی خواسته های آنان هستیم. فیلم هایی که بتوانند علایق و نیاز های نوجوانان را برطرف کنند، برای ورود به بخش نوجوان موفق می شوند.

وی در باره شاخص های انتخاب داوران توضیح داد: خلاقیت، اطلاعات عمومی، قدرت تحلیل، خوب دیدن و نفوذ خوب در کار از شاخص های انتخاب داوران نوجوان است. در آزمونی که بین نوجوانان داوطلب برای داوری برگزار شد، سوالاتی با هدف کشف خلاقیت، داستان سرایی و تحلیل و نگاه درست در کار طرح شده بود.

وی افزود: در مرحله اول از میان۵۰ نفر شرکت کننده در آزمون داوری، ۲۵ نفر انتخاب شدند که پس از طی دوره های آموزشی  ۱۹ نفر برای داوری بخش سینمای ایران برگزیده می شوند.

وفایی با بیان اینکه دوره های آموزشی که شامل ۹ جلسه ی ۳ ساعته است از سه شنبه ۲۴ شهریور آغاز شده و تا پنج شنبه ۲ مهر ماه ادامه خواهد داشت ادامه داد: دراین جلسات ضمن ارایه مقدمه ای مرتبط با موضوع سینما، نوجوانان فیلم های برگزیده را نگاه میکنند و به تحلیل و جمع بندی آن ها می پردازند و گاهی نیز فیلم کوتاهی پخش شده و مورد تحلیل و آموزش قرار می گیرد.

مدرس کلاس های داوری نوجوانان با بیان اینکه در این کارگاه های آموزشی سعی شده جایگاه و منزلت نوجوانان حفظ شود؛ گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، تقویت نوجوانان در خوب دیدن، تشخیص فیلم خوب از بد، نشانه های فیلم خوب، اثر گذاری و زبان سینما است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.