سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام مثبتی دیگر از کیومرث هاشمی؛

ایران به جمع کشور‌های آسیای مرکزی پیوست

حضور ایران در منطقه آسیای مرکزی سالها بودکه مورد پیگیری و توجه مسئولان ورزش قرار داشت که در اجلاس شورای المپیک آسیا در عشق آباد مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از رایزنی های بی‌وقفه مسئولان کمیته ملی المپیک در دوره های مختلف و بخوصوص کیومرث هاشمی رییس کنونی این کمیته، شیخ احمد رئیس شورای المپیک موافقت خود را برای پیوستن ایران به جمع کشور‌های آسیای مرکزی اعلام کرد.

شایان ذکر است؛ پیش از این ایران در جمع کشورهای آسیای غربی بود، در حاشیه اجلاس شورای ملی المپیک آسیا که مدتی پیش در تهران برگزار شده بود کیومرث هاشمی طی درخواستی رسمی از شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا خواستار حضور ایران در جمع کشورهای آسیای مرکزی شد.

گفتنی است اجلاس شورای ملی المپیک آسیا در حالی امروز در عشق‌آباد برگزار شد که پیشنهاد ایران مورد موافقت قرار گرفت و ایران با کشور‌هایی همچون قزاقستان و قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان و افغانستان همگروه شده است.

به هر حال این تغییر منطقه می‌تواند به نفع ورزش کشورمان باشد چرا که ورزش کشور‌های آسیای مرکزی نسبت به کشور‌های آسیای غربی قوی تر است و قطعا این مسئله به سود ورزش ایران و پیشرفت آن در منطقه و آسیا خواهد شد.

علاوه بر این موضوع ایران آمادگی خود را برای میزبانی اجلاس آسیای مرکزی که حدود دو ماه آینده برگزار خواهد شد، اعلام کرده که مورد موافقت نیز قرار گرفته است. موافقت با درخواست کمیته ملی المپیک نشان‌دهنده این است که رایزنی ایران موفقیت‌آمیز بوده است.

گفتنی است؛ حضور ایران در منطقه آسیای مرکزی سالها بودکه مورد پیگیری و توجه مسئولان ورزش قرار داشت اما در نشست شورای المپیک آسیا در تهران این امر از سوی کمیته ملی المپیک با شیخ احمد مطرح و پیگیری شد که در اجلاس شورای المپیک آسیا در عشق آباد مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.