سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوربسکت 2015

اسپانیا هراسان به نیمه نهایی رفت/ اروپا در انتظار دوئل پارکر و گسول

تیم‌های بسکتبال فرانسه و اسپانیا با شکست لاتویا و یونان در نیمه نهایی بسکتبال جام ملت‌های اروپا 2015 با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های یوروبسکت 2015 دیشب با دیدار تیم‌های اسپانیا و یونان در لیل فرانسه آغاز شد.

گسول قهرمان تمام نشدنی

تیم بسکتبال اسپانیا در حالی به مصاف یونان، دیگر تیم قدرتمند اروپا رفت که می‌دانست در صورت پیروزی باید در نیمه‌نهایی برابر فرانسه میزبان به میدان برود. شاید همین تفکر باعث شده بود شاگردان سرجو اسکارریولو تمرکز کافی برای دیدار یک‌چهارم پایانی نداشته باشند. آن طرف میدان، یونان هم که پس از جدالی نفس‎گیر، بلژیک را 75 بر 74 شکست داده بود، نمی‌خواست این فرصت طلایی را از دست بدهد. کوارتر نخست با افت و خیز کمی که داشت 14 بر 14 به پایان رسید.

در کوارتر دوم، نمایش حیرت‌انگیز پائو گسول، سنتر 35 ساله اسپانیا آغاز شد و این تیم با دفاع قدرتمند خود، کار یونان را سخت کرد تا این کوارتر 25 بر 18 به سود شاگردان اسکارریولو به پایان برسد و اسپانیا با برتری 39 بر 32 نیمه نخست را برنده به رختکن برود.

داستان کوارتر سوم متفاوت از جریان کل دیدار بود. این بار نوبت درخشش جیانیس آنته‌توکونپو در یونان رسید تا فوتیس کاستیکاریس در پایان 10 دقیقه سوم با برتری 25 بر 16 در مجموع ‌تیم‌اش را 57 بر 55 تا آغاز کوارتر پایانی برنده ببیند.

10 دقیقه چهارم، اوج هیجان در دیدار این دو تیم بود و سرانجام اسپانیا با درخشش گسول 18 بر 14 به برتری رسید تا با حساب 73 بر 71 برنده نهایی این دیدار باشد و با بردی میلی‌متری به نیمه نهای برسد. در پایان این دیدار پائو گسول 27 امتیاز، 9 ریباند و 3 پاس منجر به گل چهره درخشان میدان بود.

پایان شگفتی‌سازی لاتویا

در دومین دیدار دیشب از مرحله نیمه نهایی یوروبسکت 2015 تیم فرانسه به مصاف لاتویایی رفت که با شکست اسلوونی گام به این مرحله گذاشته بود. لاتویا در آغاز مسابقه ابتکار عمل را به دست گرفت و با یک بازی منطقی در پایان کوارتر نخست به برتری 25 بر 21 رسید. کوارتر دوم با بازی حساب شده شاگردان وینسنت کوله همراه بود و فرانسه ضمن خنثی کردن حملات حریف که کریستاپس جانیسنوکس در متن اغلب آن‌ها قرار داشت به برتری 19 بر 13 رسید. فورنیه، دی‌کولو و دیاو چهره‌های شاخص میزبان در نیمه نخست بودند که با پیروزی 40 بر 38 فرانسه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، کوله از تونی پارکر، گارد راس کهنه‌کار فرانسوی‌‌ها بیشتر بازی گرفت تا میدان را همچنان در دست داشته باشد. لاتویا که در نیمه نخست پا به پای میزبان جنگیده بود در کوارتر سوم با افت شدیدی روبرو شد تا با ثبت برتری 16 بر 7 در 10 دقیقه سوم روی اسکوربورد، کار شاگردان باگاتسکیس پیش از آغاز وقت پایانی تمام شود.

لاتویا در کوارتر چهارم، زمانی که چیزی برای از دست دادن نداشت بازی هجومی و یارگیری منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد. بازی خوب استرلینکس، جانیسنوکس و کارلیس برای لحظاتی لاتویا را به ادامه کار امیدوار کرد اما از سوی دیگر، فرانسه که خود را در نیمه نهایی می‌دید، نمی‌خواست در دیدار حیثیتی برابر اسپانیا مشکلی داشته باشد و سعی در اداره بازی داشت. این کوارتر هم 28 بر 25 به سود فرانسوی‌ها تمام شد تا یاران تونی پارکر 84 بر 70 برنده مجموع دیدارشان برابر لاتویا باشند.

در پایان این دیدار کریستاپس جانیسنوکس از لاتویا با 16 امتیاز، یک ریباند، یک پاس منجر به گل و تاثیرگذاری یک، چهره برتر میدان شناخته شد.

به این ترتیب تیم‌های بسکتبال اسپانیا و فرانسه پس فردا در نیمه‌نهایی سی و نهمین دوره جام ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند.

انتهای پیام/




 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.