سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله سبحانی:

نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود.

به گزارش حوزه احزاب وتشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به تبیین اهمیت علم آموزی در اسلام و لزوم بهره مندی از علما و بزرگان دینی پرداخت.
 
وی با بیان تفاوت ارزش عالم و عابد نزد خدای متعال تاکید کرد: یک عابد تنها به فکر خویش است، ولی عالم علاوه بر اینکه به اعمال خودش فکر می‌کند، به فکر دیگران نیز هست و زمینه هدایت آنان را نیز فراهم می آورد که این برای شیطان بسیار سنگین است.
 
آیت الله سبحانی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) گفت: در این گونه روایات شیعه را یتیم فرض می‌کنند، چرا که دسترسی به امام و پیشوای خود، نداشتند و نمی‌توانستند از حضرات معصومین استفاده کنند، در چنین شرایطی ارزش این عالم بالاتر از ارزش هزار عابدی است که تنها در خانه و کار خودش مشغول عبادت است.
 
این مرجع عالیقدرتقلید تصریح کرد: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود، این مسئله جنبه دینی و سیاسی دارد و در چنین شرایطی وجود عالم، آگاه، دشمن‌شناس و عقیده‌شناس دارای ارزش بالایی است.
 
وی ادامه داد:‌ کسانی که در حوزه قم، مشهد و نجف و حوزه‌های دیگر مشغول تحصیل هستند، قدر خود را بدانند، البته به شرطی که چیزی که فرا گرفتند، به دیگران نیزبیاموزند.
 
آیت الله سبحانی با اشاره به وضعیت برخی شهرها و کمبود عالم در بعضی شهرستان ها گفت: برخی از شهرها از عالم خالی شده، زیرا برنامه‌ریزی صحیح نبوده است، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که علما و روحانیون در شهرها حضور داشته باشند و مردم را با معارف دینی آشنا نمایند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.