سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست "غرب آسیا پس از توافق و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران"

فلاحت‌پیشه: آمریکا نگران از بین رفتن هژمونی خود در غرب آسیاست

یک نماینده مجلس گفت: ایران چالش اصلی آمریکا نیست و چالش اصلی آمریکا از بین رفتن هژمونی آن در جهان و منطقه غرب آسیاست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدجلال دهقانی فیروزآبادی کارشناس مسائل سیاسی در نشست خبری با عنوان "غرب آسیا پس از توافق و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران" که صبح امروز در سالن جلسات معاونت بسیج بین‌الملل برگزار شد، بابیان اینکه باید تلاش کنیم تا سیاست‌های بلندپروازانه نداشته باشیم و در راستای صلح و امنیت منطقه گام برداریم، اظهارداشت: ایران هیچگاه تهدید منطقه‌ای نبوده و نیست و همواره در راستای صلح و امنیت گام بر داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت هرکجا که متمرکز شود، برخی حساسیت‌ها را ایجاد می‌کند و ما باید با متحدین‌مان به گونه‌ای رفتار کنیم که همواره در زمان صلح و جنگ متحد بمانند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست با بیان اینکه اگر ایران جنبه‌های قدرت را کنار می‌گذاشت به هیچ وجه به نقطه کنونی نمی‌رسید، اظهارداشت: در دوران احمدی نژاد دولت نهم و دهم شمشیر را از رو بست و تلاش می‌کرد تا با آمریکا تقابل کند و نظم نوین جهانی را بهم بریزد.

وی تأکید کرد: ایران چالش اصلی آمریکا نیست و چالش اصلی آمریکا از بین رفتن هژمونی آن در جهان و منطقه غرب آسیاست.

فلاحت پیشه با اشاره به اهمیت راهبرد مشارکت جویانه در منطقه و دنیا پس از برجام اظهار داشت: قبل از برجام موج ایران هراسی وجود داشت اما امروز در عرصه منطقه‌ای و جهانی اصل بر همکاری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت دوران پس از توافق و لزوم وجود حس همدلی در بین ملت و عدم وجود اختلاف در بین مردم خاطر نشان کرد: ما نباید از دیپلماسی منطقه‌ای دل بکنیم و در این منطقه هیچ کشوری راهبرد سیاستی مستقل ندارد.

فلاحت پیشه در پاسخ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر سردار سیلمانی به مسکو و جوسازی‌های رسانه‌ای در این زمینه عنوان داشت: بعد از تحولات 2001 میلادی دست کاری منطقه‌ای باعث آزادسازی عمر استراتژیک ایران شد و ابزارهای ایران همچون سپاه قدس باید حفظ شود. 

اضافه می‌شود در این نشست علاوه بر فلاحت پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی، امیرعباس عبداللهی و سید جلال دهقانی فیروزآبادی از کارشناسان مسائل سیاسی نیز حضور داشتند. محور مباحثات مسائل منطقه غرب آسیا پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای و چگونگی راهبردسازی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، غرب ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.