سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج نمایندگان دولت قانونی لیبی از مذاکرات صلح

نمایندگان دولت قانونی لیبی، مذاکرات صلح سازمان ملل را ترک کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان دولت قانونی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، روز سه شنبه اعلام کردند مذاکرات صلح سازمان ملل را ترک خواهند کرد.

این اقدام، جدیدترین شکست تلاش های سازمان ملل برای رسیدن به یک توافق تا 20 سپتامبر ( 29 شهریور) میان دولت رسمی لیبی و دولت مخالف آنها که در طرابلس مستقر هستند، محسوب می شود.

کشورهای غربی می گویند توافق سازمان ملل برای تشکیل دولت وحدت ملی، تنها راه حل درگیری هایی است که لیبی را پس از چهار سال از سقوط قذافی، به مرز فروپاشی اقتصادی برده است. برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی، اعلام کرد دو طرف به توافقی دست یافتند و بزودی اسامی نامزدان دولت وحدت ملی اعلام خواهد شد؛ اما نمایندگان دولت قانونی و پارلمان منتخب این کشور اعلام کردند تیم خود را برای مشاوره درباره اصلاحات پیشنهادی فرا خواهند خواند. یکی از نمایندگان پارلمان منتخب لیبی در گفتگو با رویترز تصریح کرد: مجلس مخالف اصلاحاتی است که در دور پایانی مذاکرات به آن اضافه شد. برنادینو لیون، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی روز سه شنبه در شهر صخیرات مراکش گفت: همچنان بی اعتمادی وجود دارد؛ هر زمان که به توافقی نزدیک می شویم، مواضع رادیکالی مشاهده می شود.

وی در ادامه افزود: هیئت مذاکره کننده پارلمان منتخب لیبی مذاکرات را ترک نکرده است. به نظر من آنها فردا و یا پس فردا باز می گردند و مذاکرات ادامه خواهد یافت.

تنش ها در لیبی سبب نگرانی رهبران اروپا شده است. قاچاقچیان انسان با استفاده از هرج و مرج موجود در لیبی، هزاران مهاجر را بصورت غیرقانونی  از دریای مدیترانه به اروپا می فرستند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.