سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفیع خبر داد:

توزیع بسته های آموزشی رفتارهای صحیح شهروندی بین دانش آموزان

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت:با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داریم بسته های آموزش رفتارهای صحیح شهروندی را میان دانش آموزان تمامی مناطق در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع کنیم تا این آموزش ها به تدریج در جامعه نهادینه شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در تشریح اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: شهرداری تهران هر ساله در آستانه مهرماه مجموعه برنامه هایی را برای حمایت از دانش آموزان و خانواده های آنان برگزار می کند. امسال نیز همچون سال های گذشته جشن شکوفه ها ویژه دانش آموزان کلاس اولی در تمامی مناطق برگزار می شود.

وی با اشاره به نصب حداقل 20 بنر خوشامدگویی به دانش آموزان در هر یک از مناطق 22 گانه بیان کرد: در نظر داریم با آغاز سال تحصیلی جدید بسته های آموزش رفتارهای صحیح شهروندی را میان دانش آموزان تمامی مناطق در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع کنیم تا این آموزش ها به تدریج در جامعه نهادینه شوند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین مقرر است تا برای اولین بار همزمان با فرارسیدن سال تحصلی جدید، بسته آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تمامی مدارس محله هرندی توزیع شود.

رفیع با بیان اینکه این بسته آموزشی شامل یک کتاب پازل مورد تایید روانشناسان است، تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم پازل مذکور این است که به دانش آموزان نحوه برخورد صحیح با محیط زندگی، تغییر در محله و بهبود وضعیت محله هرندی را آموزش می دهد.همچنین انتظار داریم تا احساس تعلق دانش آموزان به محله هرندی و به دنبال آن مشارکت برای تغییر شرایط موجود به واسطه کار با پازل ها تقویت شود.

وی در ادامه به برگزاری تورهای تهران گردی ویژه دانشجویان جدیدالورود شهرستانی به عنوان یکی از بخش های اصلی برنامه استقبال از مهر پرداخت و گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با وزارت علوم، قرار است تا دانشجویان شهرستانی جدیدالورود دانشگاه های تهران در قالب تورهای تهران گردی یک روزه از مناطق گردشگری پایتخت بازدید کنند.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه این طرح از جمله ابتکارات شهرداری تهران در آستانه مهر به شمار می رود و شرکت در تورها کاملاً رایگان است، افزود: علاوه بر این، بسته های آموزشی را به منظور آشنایی دانشجویان با مشکلات و آسیب های شهر تهران و مراکز فرهنگی و اجتماعی پایتخت تدوین کرده ایم و همزمان با برگزاری تورهای تهران گردی در اختیار دانشجویان قرار می دهیم.

رفیع به رفع کمبودهای مدارس در مناطق به همت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری امسال نیز همچون سال های گذشته از محل بودجه حمایت از مدارس اقدامات عمرانی را برای رفع کمبودهای مدارس به انجام رسانده است تا دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.