سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر بلاروس در دمشق: سوریه و ایران از دوستان قابل اعتماد ما هستند

سفیر بلاروس در دمشق گفت سوریه و ایران همیشه دوستان مخلص و قابل اعتمادی برای بلاروس بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ سفیر بلاروس در دمشق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: من به مدت یک سال است که به عنوان سفیر بلا روس در سوریه به سر می برم و زمانی وارد شدم که این کشور درگیر جنگ بود ، بنابراین انتخاب آسانی نبود بلکه انتخاب سختی برای من ، کارکنان و دیگر دیپلمات های سفارت بود در دمشق بود.

«الکساندر پانومارف» افزود: سوریه و بلاروس دو کشور دوست قدیمی هستند و دوستان هنگام سختی ها همدیگر را بهتر درک می کنند. حضور ما و دیپلمات های بلاروسی و فعالیت سفارت ما در این دوره بحرانی نیز متوقف نشده است. ما کارکنان خود را از دمشق خارج نکردیم و سطح نمایندگی ما در سوریه همیشه در سطح سفیر بوده است. ما می خواهیم که تعامل شورای امنیت و سازمان ملل در قبال بحران سوریه بی طرفانه باشد. 

وی در ادامه گفت: بحران اوکراین هیچ سودی برای ما ندارد. ما چیزهای مشترک زیادی با اوکراین داریم. تاریخ مشترکی نیز داریم و همسایه دوست ما است. بنابراین در خصوص آن چه که در این کشور ( اوکراین ) رخ می دهیم نگرانیم. رویدادهای اوکراین به طور مشخص حاکی از نبود توازن بین دولت و ملت بود. 

وی همچنین اعلام کرد: سوریه یکی از کشورهایی است که ما در فهرست دوستان قرار دادیم. کوبا و ایران و برخی دیگر از کشورهای دارای روابط سرد با آمریکا نیز در این فهرست قرار دارد. سوریه و ایران همیشه دوستان مخلص و قابل اعتمادی برای بلاروس بوده اند. چین، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، کوبا و ونزوئلا نیز در این فهرست قرار دارند و از دوستان قابل اعتماد بلاروس هستند.

وی اعلام کرد: من معتقدم که میان بحران اوکراین و منطقه خاورمیانه ارتباطاتی هست. متاسفانه آن چه که رخ می دهد زاییده دیروز و امروز نیست بلکه مدت طولانی است که برای ان برنامه ریزی شده است. زمانی که چند قطبی در جهان شکست و سیاست تک قطبی جای ان را گرفت برخی از کشورها و در راس آن ها آمریکا احساس کرد که می تواند جهان را مدیریت کند. کشورها و مردم در جهان این رفتار آمریکایی ها را نپسندیدند و به همین علت تغییر حکام مانند تغییر مهره های شطرنج آغاز شد. بحران سوریه نیز تحت شعار موسوم به پدیده بهار عربی رخ داد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.