سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگران رویایی «تارانتینو» برای «پالپ فیکشن» را بشناسید

یک سایت اینترنتی فاش کرد که «جان تراولتا»، «بروس ویلس»، «ساموئل ال.جکسون» و «اما تورمن» اولین انتخاب‌های «کوئنتین تارانتینو» برای بازی در فیلم معروف «داستان عامه پسند» یا همان «پالپ فیکشن» نبوده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس جدیدترین اطلاعاتی که وب‌سایت «ردیت» فاش کرده است، «مایکل مدسون» و نه «جان تراولتا» انتخاب اول تارانتینو برای بازی در نقش «وینسنت وگا» در فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه پسند» بوده است.

همچنین «ادی مورفی» بازیگر آمریکایی و نه «ساموئل ال.جکسون » قرار بوده است در این فیلم در نقش «جولز وینفیلد» بازی کند و پیش از «اما تورمن» نام بازیگران دیگری چون «ویرجینیا مدسن»، «ماریسا تامی»، «پاتریشا آرکت» و «فوئب کیتس» برای بازی در نقش «میا والاس» در این فیلم مشهور مطرح بوده است.

اولویت «کوئنتین تارانتینو» برای نقش قاچاقچی مواد مخدر به نام «لانس» در ابتدا «جان کیوزاک» بوده است، نقشی که در نهایت به «اریک استولز» رسید.

نام بازیگران سرشناسی چون «شون پن»، «نیکلاس کیج»، «جانی دپ» و «مت دیلون» نیز پیش از «بروس ویلس» برای بازی در نقش کوتاه شخصیت «بوچ» در این فیلم محصول سال 1994 مطرح بوده است.

اما ظاهرا «کریستوفر واکن» همیشه اولویت اول «تارانتینو» برای بازی در نقش «کاپیتان کونز» در فیلم بوده است اما «تارانتینو» بازیگران دیگری چون «دنیرو»، «آل پاچینو» و «شون پن» را نیز برای این نقش در نظر داشته است.

«جنیفر جیسون لی» بازیگری که در فیلم جدید «هشت نفرت‌انگیز» اولین تجربه همکاری با «تارانتینو» را تجربه می‌کند نیز براساس اسناد منتشر شده برای بازی در نقش‌های «جوری» و «هانی بانی» در فیلم «داستان عامه پسند» مورد نظر بوده است.

«داستان عامه پسند» با فیلم‌نامه‌ای از «تارانتینو» شامل سه اپیزود با سه قصه مرتبط با هم است. فیلم نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرده و در این اثر بیش از هر چیزی جسارت کارگردان به چشم می‌خورد.

«تارانتینو» در «داستان‌های عامه‌پسند» تمام اشکال متعارف روایی سینما را کنار گذاشت و داستان خود را در ساختاری پیچیده با گذرهای زمانی و مکانی متناوب به پیش می‌برد و شخصیت محوری قسمت پایانی فیلم همان کسی است که در میان فیلم شاهد کشته شدنش بوده‌ایم.

«داستان‌های عامه‌پسند» با قصه‌ای پر فراز و نشیب و شخصیت‌های جذاب و ملموس‌، دوران اوج ادبیات سیاه در دهه 30 و سینمای سیاه دهه‌های 40 و 50 آمریکا را تداعی می‌کند. از جمله جوایز این فیلم می‌توان به کسب اسکار، گلدن گلوب و بافتای بهترین فیلمنامه برای «تارانتینو» و همچنین جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا اشاره کرد.

«تراولتا» با کسب نامزدی اسکار بهترین بازیگری برای بازی در نقش «وگا» در این فیلم دوباره به دوران اوج حرفه‌ای خود پس از فیلم «تب شنبه شب» رسید و «بوریس ویلس» نیز پس از یک دوره ناموفق دوباره با این فیلم احیاء نشد.

«اما تورمن» نیز پس از بازی در این فیلم و کسب نامزدی اسکار، نام خود را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران هالیوود سرزبان‌ها انداخت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.