سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خود را به تایید دیگران وابسته نکنیم

یک روان‌شناس گفت: کسب اعتماد به نفس از طریق تایید دیگران از مهم‌ترین آسیبهای اجتماعی به شمار می‌رود.

مهدی خدابخش روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کسب اعتماد به نفس از سوی دیگران از مهمترین مشکلات، آسیبهای اجتماعی و نیز از پیامدهای منفی شخصیتی کودکان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: وقتی کودک فرا می‌گیرد که اعتماد به نفس خود را از طریق تایید دیگران  در مورد ظاهرش، تعداد اسباب بازی‌ها و قیمت لباسهایش به دست آورد، در واقع به نوعی آسیب دچار شده است.

خدابخش عنوان کرد : والدین  باید به‌جای ارزش گذاشتن بر ظاهر و مسایل مادی کودکان به آنها نشان دهند که کیفیتهای درونی از جمله همدلی، خلاقیت، دلسوزی، شادی، شور و اشتیاق زندگی، اهمیت داشته و در این صورت کودک هم فرا می‌گیرد که احساس ارزشمندی خویش را به تایید اطرافیان وابسته نکند.

این روان‌شناس در ادامه افزود: اعتماد به نفس حقیقی از باطن انسان سرچشمه می‌گیرد و ارزش ما به ظاهرمان یا کاری که می‌کنیم وابسته نیست.

خدابخش در پایان تصریح کرد : جوامع مادی‌گرا، اعتماد به نفس و محبوبیت انسان‌ها را به نگاه تایید آمیز دیگران درباره ماشین، خانه، موبایل، لباس، افراد گره زده و به ارزشهای معنوی توجهی ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.