سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اواسط مهر ماه زمان کوچ عشایر در استان اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: زمان کوچ عشایر شاهسون استان اردبیل اواسط مهر ماه است که عشایر نباید در کوچ پائیزه عجله کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  قادر هنرمند افزود: هر چند وضعیت خشکسالی در ییلاقات در کوچ تابستانی و بهاری امسال برخی نگرانی ها و کمبودها را برای جامعه عشایری به همراه داشت اما امیدواریم در کوچ پاییزه آنها که از اواسط مهر ماه آغاز می‌شود زمینه مناسب در مناطق ییلاقی برای پرورش احشام و دام آنها فراهم‌ شود.

وی گفت: جامعه عشایری استان اردبیل با 80 هزار نفر جمعیت و 15 هزار خانوار جامعه ای مولد، تولیدکننده و پرتلاش هستند و سعی می کنند در عرصه اقتصاد مقاومتی بتوانند به عنوان یک تولیدکننده واقعی حضور داشته و توانشان را به نمایش بگذارند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: جامعه عشایری استان اردبیل چه در کوچ بهاره و چه در پاییزه با حرکت سنتی خود سعی می‌کنند تا شأن و جایگاه خودشان را به همراه تلاش برای تولیدات و تقویت اقتصاد ملی به انجام برسانند.

هنرمند از تلاش برای تدوین برنامه و تقویم اجرایی کوچ پاییزه خبر داد و افزود: با اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه زمان کوچ پاییزه را به جامعه عشایری اعلام و ابلاغ می کنیم.

وی با بیان اینکه 6 درصد جمعیت عشایری استان اردبیل به رغم بسیاری از محدودیت‌ها، 30 درصد پروتئین مورد نیاز را تأمین می کنند، گفت: در حال حاضر جمعیت عشایری استان اردبیل در 572 قشلاق، هفت زیست‌بوم، 51 سامانه و بیش از 45 طایفه مستقل زندگی می کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، زمان ، کوچ ، عشایر ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.