سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهندس نجار در جمع خبرگاران؛

لایحه سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه در مجلس تحت بررسی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پاشنه آشیل مدیریت بحران مردم هستند، دولت نیز تلاش خود را برای پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در سال 94 با حضور روسای کارگروه‌های تخصصی 14گانه و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور به ریاست نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در ستاد وزارت کشور برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر مشکلات گرد و خاک در جنوب کشور گفت: پدیده ریزگردها مشکل بزرگی است که بخشی از این مشکل به دلیل تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوایی است که نتیجه آن کم‌ آبی و خشکسالی است. 20 درصد کانون‌های گرد و غبار کشور داخلی و 80 درصد دیگر منشاء خارجی دارند. در سال‌های اخیر تلاش شده تا کانون‌های گرد و غبار خوزستان محدود شود. همچنین شن‌های روان نیز پالچ پاشی و تثبیت شده است.

وی تصریح کرد: از اقدامات دیگر کاشت گیاهان مناسب همان مناطق است تا از شدت گرد و غبارها بکاهد. در بحث خارجی نیز پیگیری‌های زیادی با مسئولان منطقه و کشور عراق صورت گرفته است.

رئیس ستاد بحران کشور تاکید کرد: پاشنه آشیل مدیریت بحران خود مردم هستند و مسئولان کشور نیز تمام تلاش خود را برای پیشگیری و کاهش مشکلات بحرانی انجام خواهند شد.

نجار در ادامه گفت: زمانی که من به سازمان مدیریت بحران کشور آمدم، قانون مدیریت بحران به صورت آزمایشی و به مدت 5 سال در حال اجرا بود که در آغاز مسئولیت بنده این زمان به پایان رسید، اما یکسال دیگر این قانون تمدید شد. ما لایحه سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه را در شهریور سال 93 به دولت دادیم و دولت نیز آنرا تا اواخر سال 93 تحت بررسی قرار داد و سپس به مجلس شورای اسلامی تحویل داد.

وی در ادامه افزود: مجلس از ابتدای سال 94 این امر را در دستور کار کمیسیون شوراها قرار داد، مجلس در راستای بررسی بهتر این لایحه کمیسیون تلفیقی شامل کمیسیون شوراها، کمیسیون عمران، کمیسیون امنیتی و کمیسیون برنامه بودجه را مسئول کار قرار داد.

مهندس نجار در ادامه گفت: مدیریت بحران کشور تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش برای گنجاندن مسائل آموزشی در کتب درسی انجام داده، زیرا قشر عظیمی از دانش‌آموزان در مدارس تحصیل می‌کنند.

وی درباره احتمال زلزله تهران گفت: سازمان مدیریت بحران کشور ساز و کارهای لازم را برای آمادگی بیشتر در زمینه زلزله تهران مهیا نمودند، در صورت بروز هر حادثه‌ای در تهران، این حادثه کشوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه به مقاومت ساختمان‌ها که جزئی از موارد پیشگیری به حساب می‌آید توجه ویژه‌ای باید شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.