سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی؛

اقتصاد سلامت دولتی شد/ نظام قیمتگذاری دارو باید اصلاح شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت :در طرح تحول سلامت با وجود اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت، وزارت بهداشت نه تنها بخش خصوصی را به کمک نگرفت، بلکه اقتصاد سلامت را به سمت دولتی‌تر شدن سوق داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ناصر ریاحی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران صبح امروز در ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت یکی از مترقی‌ترین طرح‌ها در تاریخ نظام سلامت کشور بوده گفت: برای فعالان اقتصادی بخش سلامت، روشن است که این طرح تا چه حد برای کشور مفید است و  بخش خصوصی از همان ابتدا برای مشارکت در اجرای آن اعلام آمادگی کرد اما وزارت بهداشت از این آمادگی استقبال نکرد. 

وی افزود: وزارت بهداشت نه تنها بخش خصوصی را به کمک نگرفت، بلکه اقتصاد سلامت را به سمت دولتی‌تر شدن سوق داد.

به گفته ریاحی در حال حاضر هلال احمر تعداد کارخانه‌های خود را به 23 واحد رسانده و حتی وارد حوزه توزیع دارو نیز شده است و همچنین داروخانه‌های دولتی نیز به 270 واحد رسیده و این داروخانه‌ها بیش از 50 درصد خرده‌فروشی دارو را در اختیار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی انتظار دارد که دولت از بخش اقتصاد سلامت خارج شود گفت: در سازمان غذا و دارو، کمیسیونی تحت عنوان ماده 20 وجود دارد که در جلسات آن در مورد همه مسایل مربوط به دارو از قبیل خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و قیمت تصمیم‌گیری می‌شود و متاسفانه بخش خصوصی در این کمیسیون جایی ندارد.

ریاحی گفت: دولت برای کاهش هزینه واردات دارو پس از اجرای طرح تحول سلامت، تصمیم گرفت واردات این کالا را از طریق فراخوان انجام دهد و با این تصمیم تعداد زیادی شرکت، واردات دارو را بر عهده گرفتند که این امر موجب به خطر اقتادن امنیت بیماران می‌شود چرا که امکان قاچاق افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نظام قیمتگذاری دارو در کشور باید اصلاح شود گفت: بازار سلامت در حال حاضر رقابتی نیست و در این شرایط سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کالا و خدمت انگیزه ارتقا کیفیت ندارند. بنابراین ضرورت دارد نظام قیمت‌گذاری اصلاح شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، سلامت ، دارو ، قیمت ، بخش ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.