سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

توجه جدی به پوسیدگی دندان دانش آموزان

پوسیدگی دندان سهم زیادی در بحث بهداشت دارد که باید به آن توجه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مسئول شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اجرای طرح‌های عملیاتی بهداشت در سطح شهرستان، گفت:پوسیدگی دندان سهم زیادی در بحث بهداشت دارد که باید به آن توجه کرد.

حمزه قاسمی آماری از وضعیت معاینات مناطق شهری آمل ارائه کرد و افزود: دانش آموزان مقاطع ابتدایی 94/5 درصد، راهنمایی 83 درصد، متوسطه 85 درصد و مناطق روستایی در مقطع ابتدایی 99 درصد، راهنمایی 95/5 درصد و دبیرستان 90 درصد توسط پزشک معاینه شدند که برنامه‌ریزی داریم در سال 94 و 95 این معاینات پزشکی در سطح مدارس را به 100 درصد برسانیم.

وی در ادامه تغذیه مناسب دانش آموزان را عامل مخاطره‌آمیز حوزه سلامت دانست و تاکید کرد: تغذیه نامناسب، به همراه خود بیماری‌های مختلفی دارد که باعث مرگ و میر می‌شود پس باید بهداشت و تغذیه سالم را تبلیغات و آموزش دهیم تا این سیکل ادامه‌دار بشکند.

قاسمی، بیماری‌های واگیردار را از مهمترین بیماری‌ها در سطح استان مازندران عنوان کرد و متذکر شد: اصلاح سبک و شیوه زندگی برای دانش آموزان، تشکیل بسیج اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت بهداشت و ورزش کردن از ابزارهای جلوگیری از بیماری‌های واگیر دار در بین دانش آموزان است.

در ادامه جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش آمل به تعامل خوب این اداره با شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: ما باید ابتدا آسیب‌های اجتماعی را در سطح مدارس شناسایی و برای جلوگیری از نفوذ این آسیب‌ها به دانش آموزان برنامه‌ریزی کنیم.

محمد نسب در پایان راهکار کاهش معظلات جامع را فرهنگ‌سازی در مدارس دانست و تاکید کرد: اگر در مدارس فرهنگ‌سازی و مشاوره اجتماعی، اخلاقی و بهداشتی درست انجام شود بسیاری از معضلات جامعه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.